Gå til innhold

Hjelp meg, please!! Trenger jentenavn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får ei jente til i mai, men er så og si blanke på navn. Syns det er så utrolig vanskelig med jentenavn. Guttenavn der i mot, er null problem, men det har vi jo selvfølgelig ikke noe bruk for...

Snuppa vi har fra før heter Sarah. Vi har tenkt på Nathalie, men jeg vet ikke. Er veldig usikker. Noen med noen gode forslag?

Liker egentlig Emma veldig godt, men det nekter sambo. Da er han overbevist om at ungen kommer til å bli mobba...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, i dagens samfunn tror jeg ikke akkurat at Emma er ett navn som stikker seg ut, så navnet tror jeg ikke tiltrekker seg mobbere ;) Det er mange Emma'er. Emma var det mest brukte jentenavnet i 2005, jeg syns det er veldig fint, men nettopp fordi det er så mye brukt står det ikke på vår navneliste. Men pent er det! =)

Kjøp en navnebok, og sett dere sammen og les, også skriver dere begge opp navnene dere liker på hvert deres ark, også sammenligner dere etterpå :) Det er faktisk ganske morsomt :)

Lykke til med valget!!

(ellers tror jeg at jeg vil foreslå Julie, Hanna, Thea )

Skrevet

Sitter og ser på navneguiden her på bim, men herregud, det er jo sååå mange!!

Skrevet

Hos oss er det helt motsatt :)

Har masse fine jentenavn, me sliter med guttanavn gitt...

Nathalie er kjempefint! Liker også Emma, men av samme grunn som de over her, har vi det ikke på lista.

Kan jo gi deg noen av mine favoritter:

Mathea

Vilde

Vilja

Tiril

Eiril

Thale

Vårin

Eira

Sofie

Elise

Eline

Emilie

Skrevet

Jeg synes både Nathalie og Emma er fine navn som står godt til Sarah- og ingen av dem er mobbenavn. Ellers liker jeg godt:

Hedvig

Oline

Anna

Ane

Ida

Oda

Maria

Marie

Johanne

Nicoline

Marte

Caroline

Selma

Hanna

var noen jeg synes passer:)

Skrevet

Jentene våre heter nathali (med svensk uttale, trykk på i'en) og olivia

liker også

Ebba

Emilia

Felicia

amalie

johanna

sandra (blir kanskje ikke så bra til sarah;))

anja

simone

sunniva

Sarah er helt nydelig, ville gjerne ha det men for vanlig i sverige der mannfolket er fra....

Skrevet

Sarah og Siri :)

Skrevet

vi har ei Emma Sofie, bruker begge navnene, så det reduserer jo mobbe risikoen. Ellers så tror jeg og at det er blitt så vanlig at Emma`ene ikke vil bli mobbet

Skrevet

Hei:)

Her kommer en del jente navn.. Jeg vet ikke kjønn enda, men sliter hvis det blir gutt!! Har en av hvert kjønn fra før slik at føler neste navn også må passe med de. Jeg har aldri hørt om at Emma er ett mobbenavn.. SYnes også det er veldig fint:)

Tuva

Amalie

Frida

Eva

Nora

Sigrid

Maria

Charlotte

Heidi

Elisabeth

Ada

Ine

Ingrid

Tonje

Andrea

Linn

Anna

Som sagt jeg har veldig mange jentenavner som jeg syntes er fine:) Håper noen kan være til ide eller hjelp;)

Lykke til med valget:=)

Skrevet

Maje er et fint navn, ikke mange heter det:)

Skrevet

Emmeline, Amelia..? hva er guttenavnet?:)

Skrevet

Synes Sarah og Elise/Alice passer fint sammen

Skrevet

Takk for masse fine forslag! (Bare å fortsette...)

Fant et her som virkelig slo ann hos meg, så da gjenstår det bare å se om sambo liker det. Håper, håper, håper!! :)

Til deg som lurte på hva vi evt hadde tatt som guttenavn; William eller Emil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...