Gå til innhold

vekt.. nok en gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke dette med vekta. Spiser omtrent det samme hver dag, trener en del. og går mye tur. Spiser ikke for mye heller tror jeg.. Likevel. Plutselig går bare vekta opp 1/2 kg fra en dag til neste.. Er snart 25 uker (tirsdag) og gått opp fra 49,3 kg til 56, 8, altså ca 7,5 kg. Hvordan er det med dere andre? Føler dette kommer spesielt i helgene når jeg spiser litt godteri og sånn.. Frustrerende!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke du skal bekymre deg! For det første har du ikke gått opp mye og for det andre hadde du en veldig lav vekt i utgangspunktet. Så lenge du spiser sunt og beveger deg mye er jo alt i orden. Kroppen trenger fettreservene du lagrer til etter fødselen! Og så er det ikke 7,5 kg fett du har lagt på deg...mer blod, livmor, fostervann, barnet veier jo også!

Skrevet

Tror du skal være glad for å ha lagt på deg de 7 kg. jeg...

49 kg er jo veldig lite i utgangspungtet, så regner med at det ikke synes noe særlig på deg?

Husk at du legger på deg for barnets skyld.

Det er for at svangerskapet, ammingen og tiden etterpå skal gå litt lettere.

Hadde vi ikke hatt noe å ta av, tror jeg vi hadde blitt rimelig slitene=)

Jeg har gått opp en kg mer enn deg og er i uke 28.

Men jeg veide jo i utgangspunktet 58 kg, og synes jeg var tynn=) (er 170cm)

Spis og kos deg nå i svangerskapet du, tipper du går raskt ned igjen etter at den lille er født når du veier så lite i utgangspungtet. Pluss at du virker som en sunn og aktiv person=)

Skrevet

Jeg var 49,5 iutgangspunktet og er nå på 55,9 kg. Jeg er livredd for å legge på meg for lite, da mye tæres av når man ammer!

Er 24 uker og noen dager på vei. Så tror ikke du skal bekymre deg! Det er ingen kilo ekstra på meg noen plass. Bare skinn, bein, digre pupper og en voksende mage!

Skrevet

Jeg også får sjokk stadig vekk når jeg går på vekta!:( På fredag var jeg hos jordmor,veide med på morgenen før jeg dro dit, og da veide jeg 72,4. Så veide jeg meg på morran idag, og da veier jeg 73,5!!HaLLO??Jeg har ikke spist mye i helga heller, for jeg har jobbet, og da rekker jeg ikke å proppe i meg masse..

Men det er mye mulig det har noe med at "systemet" har stoppa opp litt..:/ har ikke vært "ordentlig" på do på noen dager...:(

Skrevet

Dere må ikke gå så ofte på vekta. Det er helt vanlig at vekten varierer litt fra dag til dag alt etter som hva dere har spist. 1 fast dag i uke er nok. Og da veier dere på morgenvekt og uten klær!

Dette er ikke for å være slem at jeg skriver dette, men for at dere skal få en bedre oversikt over vekten!

Skrevet

5-8 kilo er HELT normalt å legge på seg i løpet av de første 5-6 mnd!!!

Jeg er 26, snart 27 uker. Har lagt på meg ca 1,5-2 kilo hele sv.skapet. Vær glad dere har lagt på dere mer!! Jeg var veldig slank i utgangspunktet. Men pga mye jobb og stress, har jeg ikke klart å legge på meg så veldig masse. Håper på 1-2 kg pr mnd framover da :)

Men hos meg varierer vekta med opptil en kg fra dag til dag. Det kommer mye an på hva man spiser fra dag til dag, har jeg funnet ut. Om jeg spiser mat med mye salt i en dag kan du banne på at neste dag veier jeg omtrent 1 kg mer enn dagen før :S

Enig med innlegger over her, vei dere max en gang i uka!!

Og de som er veldig tynne i utgangspunktet SKAL (som hovedregel) legge på seg mer enn de som har litt ekstra. Dette for å ha noe å "amme vekk".

Så slapp av :) Dere har IKKE lagt på dere for mye :)

Skrevet

Er så enig,så enig.. Ikke bli hysterisk med veiinga,finn heller en fast dag i uka.. Har lagt på meg 7 kilo å jeg er 13 uker på vei(men det skal sies at jeg slutta å røyke da testen ble tatt). Syns det er mye men istedefor å "slanke" meg(for jeg spiser normalt mye,og sunn mat) så er jeg nå begynt å gå tur 5 dager i uka og svømmer 1-3 dager i uka.. Håper dette skal være med å holde vekta passelig under kontroll.

Kjenner meg igjen om det ei skrev om at magen har stoppet opp.. Fiber,rikelig med drikke-helst rent vann(ikke kaffe som trekker fuktigheta ut av tarminnholdet) og morsjon er oppskrifta på det... Det er pyton når magen sier stopp.

Skrevet

Jeg er 13 +3 dager på vei. Har ikke gått opp et gram.

Skrevet

Dette med vektoppgang er no ganske individuelt.

Veier man lite i utgangspunktet, dvs. ikke har noen kg. for mye, vil man nok raskere gå opp mer.

De som er som meg, altså de som hadde noen kg. for mye før vi ble gravide, bør jo passe litt mer på vekta, slik at den ikke bare fyker avgårde, også har man plutselig altfor mange kg.

Jeg tror det er viktig å passe på litt, og er man urolig, så bør man nok drøfte dette med legen/JM. Vi skal jo ikke slanke oss nå i graviditeten, men noen må passe litt mer på enn andre. Men ikke så mye at det ødelegger helt heller.

Det beste er nok å bare veie seg en gang i uka, for å holde litt oversikt, og da til samme tid hver gang.

Skrevet

Er nok normalt å føle at man mister kontrollen over vekta i svangerskapet. Jeg har selv lagt på meg nesten 9kg og er i uke 23. Veier meg hver fredag når jeg begynner på ny uke og noterer denne vekta i Svangerskapsboken. Har blitt flinkere til å gå tur og nå går jeg ca 4 dager i uken en fast runde på ca 45-50minutt. Føler ikke jeg legger på meg noe mindre av den grunn, men føler meg hvertfall litt mer opplagt. Spiser veldig mye og føler noen dager at jeg ikke kan bli mett eller få nok sukker... Er vel bare noe med at kroppen trenger mer næring for tiden. Tror vi bare må finne oss i at vekt i svangerskapet er noe vi ikke kan styre, selv om jeg også har dårlige dager da jeg ikke forstår hvos kiloene kommer fra. Lykke til videre:)

Skrevet

heldige hele gjengen! :( hehe.. jeg er i uke 27+5.. og jeg har lagt på meg 17kg! DET er mye! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...