Gå til innhold

Egoistisk??


Tigerlilly

Anbefalte innlegg

 

Snart er det min tur til å føde. Så er eg usikker om eg vil ha samboeren min med på fødselen. Siden eg føler eg har gått gjennom svangerskapet "alene". Han sliter med depresjonen til tider pga økonomien og par andre ting. Eg har defor forsørget oss og prøvd å hjelpe han på rett spor og eliminert meg vekk..

Men han gleder seg over at han skal bli far og til fødselen.

Skal eg svelge smerten han har påført meg..og la han få være med på sjukehuset? Foretrekker å ha mamma som har støttet meg og som var med under forrige fødelsen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her må du jo finne ut av selv, men vi kan jo si hva vi mener om det:) Jeg tror jeg ville foreslått for samboeren din at du kunne tenke deg å ha med mammaen din også! Det er jo fult mulig å ha med seg 2 stk. Si at hun var en fantastisk støtte for deg sist! Samtidig så "frarøver" du ikke han muligheten til å få være med på livets start til babye hans. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gi han en sjangs. det er tøft for pappaer det her og. han sliter og han trenger da å få noe oppmuntrende fra deg. det kan ende med at du gjør han enda mer deprimert etc dersom du tar fra han denne opplevelsen. menn som ønsker å delta på fødsel burde belønnes for dette.

la han være med, kanskje dette åpner øynene hans og gir han drivkraft til en ny positiv start.

ikke frarøv han rettigheter.

skjønner støtte fra mor- men hun var ikke med på å lage barnet var hun vel? noe burde besteforeldre holdes utenfor. en fødsel er intimt og nært- det burde være mellom dere to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med -Siv-. Selv hadde jeg med samboer + søsteren min forrige gang, og det skal jeg denne gangen også. Viktig for deg at du har noen du føler deg trygg på under fødselen, men hvis pappaen har lyst til å være med er det jo flott hvis han får den muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...