Symr@ Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 syntes det var et grusomt inngrep? Prøver å overtale mannen min til å gjøre det da jeg skal fjerne kobberspiralen til sommeren pga. store mens blødninger. Har ikke lyst på hormonspiral og mener han kan ta det lille inngrepet eller så får vi bare bruke gummi, men er jo litt kjedelig det også Men er så lei av at det er alltid jeg som skal ordne med alt. Jeg gikk på p-piller, gikk gravid, fødte to ganger, satt inn spiral som jeg er drit lei. Vet at han ikke kan gå gravid og føde,men blir så irritert på han for at han ikke kan ta den lille oprasjonen. Derfor tenkte jeg å sette hardt mot hardt og fjerne spiralen i håp om at han kapper strengen. Takker for råd og svar:)
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Prøver selv på det samme her, min bror hadde en prat med mannen og nå er mannen villig til å gjøre det ;o))) Er vist ikke vondt eller noe.... Min bror sa det var helt klart verdt det ja....
Symr@ Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2008 Har prøvd å få han til å prate med venner som har gjort det,men blir bare sur når jeg nevner det:(
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Mye større inngrep på damer enn på menn, På menn er det bare snitt og ferdig, hos damer er det inn i full narkose større inngrep og sykemld i 14 dager....
meg & to små vampyrer Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Ja, på kvinner er det operasjon og ventetiden er også lenger.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 koster rundt 6-7000 for kvinner og ca 1500-2000 for menn....
Symr@ Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2008 Litt av poenget mitt var at det er jeg som hele tiden har sørget for prevansjon ,gått gjennom fødsler etc, syns han kan trå til litt også. IKke aktuelt å sterilisere meg, som de andre har svart mye større og dyrere inngrep.
Mille** Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Jepp, det har mannen min gjort, og ja, han syns det var grusomt. Hadde aldri ville gjort det igjen, og hvis han hadde visst at det var så ille så hadde han aldri gjort det. Men han er jo glad for at det er gjort da, hehe... Men det mannen din ikke vet, har han ikke vondt av. ;o)
agent007 Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Min har også gjort det og han syns ikke det var så gale.. Omtrent som et skikkelig ballespark som han sier. Gikk litt rart første dagen. Har mange bekjente som har gjort det og ingen som har klaget så veldig på det. Litt vondt de første dagene men det får de vel tåle ;-)
Fire småtroll Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Kameraten til mannen min fikk betennelse etter inngrepet, så mannen min har helt panikk! Er forøvrig helt enig med deg, jeg har hatt tre tunge svangerskap og tre tøffe fødsler og levd med bivirkningene på prevansjonen så lenge vi har vært sammen. Nå er det hans tur til å lide ;-) Men jeg kan jo ikke tvinge han, blir helt blek bare jeg nevner det, stakkars lille pysa mi, så det er nok jeg som må under kniven når den tid kommer.... Kameraten hans var forøvrig sykemeldt i flere uker, satt på en badering, var hoven som en "melon" og hadde sinnsyke smerter, så jeg skjønner at mannen min er litt skremt. Selv om det er veldig sjelden en får en sånn betennelse etter inngrepet da.
agent007 Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 Uff det hørtes jo ikke godt ut da.. De har en tendens til å være veldig pysete disse mennene våre når det gjelder stoltheten deres he, he.. Tydeligvis har din mann fått en meget god unnskyldning for å slippe unna.. Får håpe du slipper for det er jo mye enklere for dem. Jeg har ikke hørt om noen blant våre venner som har fått betennelse så det er nok ikke så vanlig.. Men skjønner jo at han blir litt skeptisk.
Symr@ Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. mars 2008 Uff da, ikke bare bare skjønner jeg ,men sammenlignet med hva vi har gått gjennom så er det bare blåbær he he. Har sagt han kan prate med legen sin,kanskje han klarer å overtale han.
♥Snulder Skrevet 9. mars 2008 #14 Skrevet 9. mars 2008 Min kjære dro rett fra inngrepet og på tur til Sverige. Tok ett par paracet utpå kvelden pga "murring"... 3. dagen etter inngrepet var han sexuelt aktiv igjen:=) Kællene til 2 av mine venninner har også kuttet strengen. De betegnet det også som "bare blåbær" ;=)
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 9. mars 2008 #16 Skrevet 9. mars 2008 Jepp de kan "sy" stengen sammen igjen.... Men ikke alltid med hell tror jeg... Er litt på tynn is, men er ganske sikker på at jeg har hørt at det kan fikses igjen.... Men med kvinner er det ikke reversibelt
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #17 Skrevet 9. mars 2008 Det er jo ikke vits i å sterilisere seg hvis det er snakk om å reversere den da! Hva er egentlig vitsen med å lure på det, lurer jeg på. Når man steriliserer seg BØR det være et endelig valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå