Gå til innhold

Skamklipte sønnen min, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 9 måneder med eksem, han må smøres hele tiden, og bestemte meg i går for å klippe vekk håret hans så jeg kommer lettere til med smøring i hodebunnen siden han er plaget mye med kløe der. Men sønnen min har ikke "skikkelig" hår, mest sånn fjonete babyhår som hadde blitt litt langt. Så dumme meg gikk løs på han med en kam og en svær sysaks - og resultatet er at han ser ikke ut på hodet. Det er flekkete i bakhodet og totalt mislykka. Vurderer nå å kjøpe barbermaskin for å rette på skaden og for å gjøre den fremtidige jobben, er det noen som har erfaring med å snauklippe så små? Har aldri brukt en barbermaskin - er det forsvarlig med en unge som kanskje virrer litt med hode? (sikkert mer forsvarlig enn en svær saks? :P) Hvor kort kan jeg klippe? Klør det om man klipper det helt kort? Noen tips`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok kjøpt en maskin og klipt det så kort at alle ujevnhetene forsvant. Alle klippemaskiner har mulighet til å stille inn hvor kort det skal bli, f.eks 3, 6,9,12 mm osv. Prøv deg frem. Tør du ikke, kan det jo være verdt med en tur til frisøren, de kan hjelpe deg å få det maskinkort den første gangen, sånn at du ser hvordan sønnen din reagerer på maskina. Noen unger sitter som noen lys, andre hater duren av maskina.... Vet om flere frisørkolleger som faktisk har klipt håret på babyene helt kort rundt 9-mnd-alder, rett og slett fordi det ofte er fjonete og ujevnt. Vil bli mye finere når det vokser ut.

Skrevet

Takk skal du ha :) Får ta det opp til debatt med pappaen.. jeg syns også det er litt flaut å komme med han til frisøren sånn han ser ut nå - skamklipt med bare flekker overalt i bakhodet..*pinlig*

Eventuelt ringe en frisør man kjenner som kan komme på hjemmebesøk eller no..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...