1stor1liten =) Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 -du kalle orkan for middels klestørk.. -du vet at Svalbard ikke ligg rett på yttersida av Kvaløya, selv om det ser sånn ut på værkartet. -du ikke gidd å kjøpe hagemøbla, men bare sitt litt på sparken når sola skinn! -du kan uttale fesk ordentlig ( ikke fæsk..) -du treff en anna norlænning i utlandet og dåkk oppfør dåkk som dåkk har kjent hverandre hele livet.. -shorts, bikini og sandala ikke vis tegn te slitasje etter ti års 'bruk'.. -du har sett at repratøra ligg på rygg å skifte lyspæren på lyktestolpan! (Hammerfest 6 å 90) -du leve fint med at kollektivtrafikk begrænse sæ til en buss som går en gang for dagen unntatt mandagan -du stoppe bussen med å peive med armen -du sir 'peive' i steden for å si 'vinke' -blidd stokke av mygg som va så stor at du måtte ha blodoverføring etterpå.. -fint kan overdrive både på feske og myggstørrelsa! -alle som ska etterligne dialekta di høres fullstendig joker nord ut.. -du omtale været som 'han' (f.eks HAN va sterk idag..) -man forvente tropevarme om man bare skal litt lenger sør - og blir like skuffa kvær gang.. -du e sørpå å sir du e fra Hammerfest og får spørsmål om du kjenne han Ivar i Narvik -du automatisk holder for lighterflammen når du skal tenne på en sigarett - INNE! -du ikke vil hænge klæsvasken ut, pga. du e redd for at vinden ska blås fargen av klærne.. -du bor i Oslo, og bestiller billett hjem til juleferien i mai mnd, og det fortsatt koster en liten formue. -du er sørpå og folk synes du er mer eksotisk enn en pakistaner -du kan fortelle folk sørpå at gjennomsnittstempraturen her oppe e -60 uten at nån reagere.. -du får spørsmål som : unnskyld finnes det VG her oppe? -Du forsvare det å bade i Nord-Norge med at 'det gjør bærre ondt de ti første minuttan!' -du ikke gidd å barbere leggan fordi du treng den ekstra varmen.. -sommeren passerte mens du va på dass.. -man må legg om ruta tel 17 mai toget pga rasfare.. -du legg vekk vinterklærn tel ongan, - å finn fræm sommarhua å sommarvottan -du med stor forventning ser fram t di bestemors kleppmelk...og du faktisk veit ka d e førr nokka! -peiskos frem til juli blir ansett som helt normalt -Du anser 2-3 mil som en liten svipptur.. -du får folk t å trur at det e obligatorisk å vær ett år på tråler etter ungdomsskola
MrsDior & baby-Dior Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 haha, men begynner vi ikke å bli litt lei av denne nå da??
1stor1liten =) Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2008 har ikke sett den her på dib før jeg, fikk den på mail og synes den var morsom. Helt valgfritt og lese!
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Haha!! Den her bidrar vel biiitteeliiitt t fordomman om nordlenninga, men mye e jo sant=) Regne sef med at aille les det her med et humor-filter.... Men no må æ hive på mæ luggan. Ska kjøre scootern over t naboen på uanmeldt besøk, men ikkje vær redd, æ har me geværet i tilfelle isbjørnen kommer............=)
petite fleur Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Ha ha, sommeren passerte mens du va på dass......ho ho ho ;-D
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 He he, mæstpartn e jo sainnt åg!! Gud kor e savnæ nordnorsk humor når e bor her nedi sør...
mamman til flere Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Ha ha!! Så bra.. men eg sir fisk, da Gu kor eg fikk lyst på kleppmelk!! Trur eg må ringe mor mi for å få oppskrifta
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Dejnn hærran va artig*LOL*. Gu` kor e flira;)))))) Mvh
minsta Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Trudde den her va en som eg hadde lest maaange ganga før, men eg blei pinade positivt overraska no! Eg flirte og godt her eg sitt aleina! :-D Savne og orntli nordnorsk humor etter at eg fløtta sørover...
esmase Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Da vi bodde i Finnmark hadde skolen skidag 12.MAI!!!! Og sykkeldagen 12.juni samme år ble avlyst pga sludd....
Anne-B. Skrevet 9. mars 2008 #13 Skrevet 9. mars 2008 Åååååh, hurraaaaa, jeg skal hjem til Lofoten i morra, tilbake til likesinnede.. :D :D <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Sommerfugl78 Skrevet 10. mars 2008 #14 Skrevet 10. mars 2008 Træng å læs sånne innlægg når ein bor søraførr og e ihjælsvelta på nord-norsk humor :-p
Mille** Skrevet 10. mars 2008 #16 Skrevet 10. mars 2008 Hahaha.....utrulig arti! En go del stæmme jo åsså! ;o)
Fiona- Skrevet 10. mars 2008 #17 Skrevet 10. mars 2008 Hærli! Det e jo akkorat sånn det e! Æ som mange andre har rota mæ sørover, sku jo fløtte hjem igjen etterhvert, men så kom det en mainn da... og en onge... og så kjøpte vi hus... Ja da ser det vel ut tel at æ bli her da...! Godt med litt nord-norsk humor da ja! Klæm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå