Gå til innhold

Nå orker jeg snart ikke mer syke unger!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei jeg vet mange har det mye værre, men man er seg selv nærmest....

Minsten har vært syk siden han var to mnd (er 8 mnd nå). Etter jul lå han på sykehus med rs virus og rotavirus. Der fant de også ut at han har astma. Han bruker medisiner. Er masse tett og sover dårlig om natta. I tillegg har de funnet ut at det er noe feil med magesekk/spiserør. I morgen skal vi inn igjen på sykehus for masse undersøkelser.

Vesla på 2 1/2 år har ikke vært syk før nå etter jul. Da har hun hatt streptokokker, vannkopper og mye feber og hoste. Hun sover urolig om natta.

Jeg går mellom rommene deres hver natt med medisiner, trøst og beroligende sang. Selv fikk jeg også påvist astma etter jul. Er tett og hoster masse.

Håper snart det roer seg slik at vi kan få en rolig natt og samle litt energi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vil komme med noen oppmuntrende ord en søndags morgen?? :-)

Skrevet

Stakkar dere, føler med dere. Her har jeg vært inne siden jul( føles det som) med syke unger.....Tar på psyken ja....

Men du, nå er det snart sommer! Og ungene får sterkere immunforsvar for hver dag:)))

Skrevet

du høres ut som en god sykepleier som går mellom rommene på natta "med medisiner, trøst og beroligende sang" :o)

men ja; det er kjempeslitsomt med syke barn! Og du har hatt det gående så lenge nå, at du har fått nok for resten av småbarnstida:o)

men du skriver at både du og minsten har fått påvist astma.. det er ikke noe i huset deres som fremmkaller dette?

Tror jeg ville ha skjekka etter sopp/fukt i vegger på soverommet og sett om det kan være noe der! Hvis det finnes noe slik, så kan det forklare mye av sykdommene dere har rundt dere! bare en tanke:o)

Dere må ha god bedring;o)

Skrevet

Ja har tenkt på dette med sopp/mugg. Vi bor i en gammel blokk. Kanskje jeg bør sjekke litt rundt det. Vesla hoster også en fæl hoste. Og mannen min har også begynt å slite med hoste. For se om det gir seg på han nå. Han flyttet nemlig ut på mandag.:-(

Har veldig lite ekstra i gå på nå. I natt skal vesla sove hos besteforeldre så da blir det en mindre som er våken på natta. Men i morgen må jeg opp grytidlig å dra til sykehuset med minsten så det blir jo ikke mye søvn uansett. Syns det er litt vondt å sende bort vesla når hun er syk. Men har det vel bedre med besteforeldre enn å måtte opp tidlig tidlig å kjøre bane/trikk til sykehuset sammen med minsten og meg. Og så vente der, kjede seg og få kjeft av en sliten og lei mamma.

Jeg vet jo godt at mange har det mye værre. Barna mine blir jo heldigvis friske igjen. Og nå gleder jeg meg til våren. Mindre klær, mer lys og lengre dager. -)

Skrevet

Han ene gutten vår har astma, og selv om vi begynte på medisiner følte jeg aldri hosten ga seg...Ga seg jo til slutt, men tok mange uker! Ofte så sitter virus i mye lenger enn hos barn uten astma, og derfor kan et vanlig forkjølelsesvirus føre til hoste i mange uker:( Er jo ikke kjekt for deg å høre da, men...Vi merker også at han har en del hoste selv om han går på medisiner, men så lenge vi slipper de periodene hvor han knapt får puste er det jo bra likevel...

Jeg ville også sjekket om det var noe som gjorde at han hostet mye. Kanskje det kan hjelpe med luftfukter?

Håper det bedrer seg nå når våren kommer, er ikke kjekt å ha det slik!

God bedring og lykke til:)

Skrevet

huff så slitsomt, og mannen har flytta ut i tillegg??

du har all min sympati!!

Og det med at eldste jenta skal til besteforeldrene i dag tror jeg bare er bra for henne! Der får hun være rundt gode omsorgspersoner med mye energi, og masse omsorg:o) Der får hun sove og slippe å våkne av den minste i tillegg til hun sikkert må opp et par ganger om natta!

I tillegg får ei sliten, lei mamma en liten mulighet til å spare opp litt energi selv:o) Altså, alle vinner på dette:o)

Det er deilig å være hos besteforeldre, også når man er syk:o)

Det er jo ikke sikkert det er råte i veggene, det er mye som går nå, og mange grunner til dere hoster mye nå...men ville alikevell ha skjekka det opp for sikkerhetsskyld! Hva med å snakke med en nabo først og høre om de har opplevd det samme? gjør de det så får dere noen til å komme med fuktmåler (dette er ikke dyrt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...