Gå til innhold

Jeg verker sånn i ryggen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på min svangerskapsuke 36 idag.

Igår morges kjente jeg litt småstikking nederst til høyre i ryggen.

Tenkte ikke noe særlig over det og det forsvant etter en liten stund.

Men ca i 20 tiden på kvelden kom det tilbake og det var ganske så vondt. Men da også kun på høyre side, men fra øvre rumpeball til midt på ryggen. Det verker konstant, ikke noen tak, så det kan vel ikke være hverken kynnere eller rier?

Det gav seg etter en halvtimes tid, men da jeg skulle legge meg i elleve tiden, så kom det tilbake. Tok en stund før jeg klarte å sovne pga dette. Da jeg våknet i to tiden igjen var smertene borte, men begynte igjen i 4-5 tiden i natt. Måtte stå opp nå for det er ikke mye godt.

Det kjennes vel ut som mensensmerter i ryggen vil jeg tro. Har alltid bare hatt mensensmerter i magen jeg, men det er det nærmeste jeg kan forklare. Babyen i magen er det utrolig mye liv i også forresten.

Er det noen som har noen ide hva det kan være? Er det modning?

Jeg har vel hatt ikke mer enn 3 kynnere i løpet av svangerskapet. Vært skikkelig heldig. Men som sagt, så er dette ikke tak eller noe jeg kan ta tiden på, det bare murrer konstant i ryggen der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt!

Tok to Paracet etter jeg hadde srevet dette og jeg fikk sovet litt. Så klart at det ikke er rier og sånn, men det skrev jeg jo. Men jeg kjenner murringen i ryggen enda. Rare greier.

Skrevet

Uten at jeg er noen slags ekspert,

så kan det være at du holder på å få merkbar bekkenløsning/låsning.

Ved kynnere/rier blir magen hard,

så det høres jo ikke ut som det.

Skrevet

Jeg har bekkenløsning, men har aldri verket sånn før.. også oppover ryggen.

Men jeg tar det med ro da.. så hvis det blir verre, så kan jeg heller tro noe er på gang. Takk som svarte.

HI

Skrevet

Jeg hadde en låsning ved nyttårstider, og det var helt grusomt.

Det begynte med litt vondt i ryggen og rompa, sånn som man kan få når man har sovet forkjært.

Tenkte ikke mer over det før jeg var på handel seinere på dagen, da ble det plutselig mye værre, strålte nedover beinet også uten å gi seg.

Jeg måtte gå i sneglefart, sette seg/reise seg/bøye seg var ordentlig ille

På det værste var det vondt fra kneet på høyre siden og opp i ryggen til der ribbeina begynner.

Vanskelig å sove, vondt å snu seg, og all aktivitet gorde det mye værre.

Jeg satt meg i bilen etter en 4-timers arbeidsdag og grein av smerte.

Det hører med til sjeldenhetene her i gården.

Den eneste "behagelige" stillingen var å sitte med rompa ytterst på stolkanten av en høy stol med plankerett rygg.

Men det er hardt å gjennomføre når man begynner å bli sliten etter å ha hatt det sånn i en ukes tid..

Men det er det som jeg har hatt av ryggvondter til nå, så vet ikke om det hjelper deg noe.

Skrevet

Jeg er i uke 35, og har sånne verkinger i ryggen hele tiden. Våkner til og med av det på natten. Er veldig likt menssmerter ja, jeg har alltid hatt det i ryggen og det kjennes helt likt ut. Vet ikke hva det kommer av da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...