keeysha Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hei! Min datter på fire måneder tar ikke flaske.. Den siste måneden har pappaen prøvd hver dag uten særlig hell. Noen få ganger har hun fått i seg 50 ml. Jeg har reist fra huset, men likevel vil hun ikke. Det virker som hun ikke skjønner at hun må suge for å få i seg melken. Jeg har prøvd både med morsmelk og erstatning. Hun blir jo så vanvittig avhengig av meg, og jeg får aldri "fri" til å kanskje gjøre andre ting en gang i blant. Nå har vi hatt som mål å få det til til bursdagen min som er neste lørdag... Men dagene flyr jo! Noen som har et råd til oss?? Dette er siste løsning, så blir veldig takknemlig om noen har et supert råd!
MalinKasia Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Hei! Jeg har ei datter på snart fire måneder, og hadde samme problem som deg med at hun ikke tok flaske. Så fikk jeg råd om å prøve NUK sin tåteflaske, og plutselig var den saken løst. Formen på sugedelen på denne flasken passet tydeligvis bedre for jenta mi. Itillegg er hullet der melken kommer ut plassert litt på siden, og det virker som det er enklere for henne å få ut melken. Vet ikke om dette kan hjelpe dere, men det er kanskje verdt et forsøk? Vet at de selger NUK på Fru Lyng..men det er helt sikkert andre som også har dette merket. Lykke til!!
parri Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 hei du kan begynne med Dr Brown`s natural flow, det er en veldig popolær tåteflaske og små babyer liker det, og babyen svelger ikke luft i magen heller.Da jenta mi ble født prøvde vi med mange forskjellige tåte flasker, men hun likte bare Dr Brown`s tåteflaske.du får kjøpt det på apoteket eller Barnas hus på Alnabru.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Saft på flaska kan også virke forlokkende og gjøre at småen får lyst til å suge. Dette er selvfølgelig "ulovlig", men bare for å lære teknikken kan det fungere veldig bra. Det har i alle fall funket for oss, på en vanlig Avent flaske. Så kan du gi vann eller melk hva du ønsker etterpå.
Murkli - med en liten gutt:) Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 nå ser jeg at saft er nevnt,ska gjøre et forsøk med det!! Min lillekar tar heller ikke flaska, er 4 måneder å nekter! Har prøvd dr browns, nuk, MaM og avent med forskjellige tuter.. tar ingenting. Noen flere tips hadde vært supert:)
Style_hunter Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Chicco vinkelflaske! Eneste som funker her i huset:)
Hurra <3 Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Hvor får man kjøpt Nuk og Chicco vinkelflaske??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå