Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Hva anser dere som normal leggetid for en gutt som akkurat har fylt 7 år?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Kommer helt ann på ungen ! noen trenger mye søvn andre mindre ( akkurat som for voksne) poenget er vel at han er våken og opplagt når han skal på skolen dagen etter, for noen vil det si kl 20 , for andre litt før og noen lenge etter.. sjekk morgenformen ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Jeg syns leggetid bør være mellom 19-20.. Uansett om en 7 åring ikke virker trøtt kl 20, så ser jeg ikke poenget med at de får være lengre oppe enn det.. Man må ha litt "voksentid" også, og kl20 er ikke en urimelig tid for et barn å legge seg..
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Helt enig med deg over. et barn trenger hvertfall faste leggetider også. Kanskje unntak i ferier når de er så store, men kl 20 syntes jeg de skal ligge i senga, klare for natta.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Barn bør ha faste leggetider uansett om det er ferie, helg eller hverdag.. Bli heller enige om å legge seg kl 20 på hverdager og kl 21 i helger.. Syns det er helt forferdelig å se barn på 6-7-8 år som flyr ute til kl 23 i sommerferien, bare fordi det er lyst og de kan sove lenge dagen etter.. Skulle h*n få være litt lenger oppe må h*n være inne eller i hagen med oss, og ikke annonsere for gata at h*n er sent oppe.. Barn bør ha rutiner okke som.. Er mulig jeg er streng, men kl 20 er som sagt ikke en urimelig tid å legge seg for en 7 åring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå