Gå til innhold

SÅ IRRITERT!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har seg slik at bf ikke betaler bidraget. Har blitt fastatt at han skal betale 2400, og han har en kjæmpe bra jobb og tjener bra pg har ikkje noe problem med å betale, men har ikke sett noe av de pengene og mini er 7 månder.

Har forstått det slik at når han ikkje betaler , får han masse gjeld. Men betyr det at jeg kommer til å få bidragsforskudd hele tiden? Siden når han en gang betale da går vell det inn på gjelden. Er kjipt når jeg har så lite penger og kunne fått 1000kr mer, han har null kontakt så det minste han kan gjøre e å betale! Sente mail til nav men fikk ikkje noe svar! Noen som vet om de gjør noe med de? Eller slipper de så lett unna?

Håper noen gidder å svare:/ vet ikkje hvem jeg skal ta kontakt med eller noe:/

(Virker kanskje litt desperat men vil at han skal betale! Når han driter i gutten:( Så skal han vertfall få kjenne det på lommeboken!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok dessverre for deg og gutten din, at dere får bidragsforskudd så lenge han ikke betaler, for hadde han betalt hadde jo hans innbetaling gått til dere istedet..Så en fattig trøst er vel at han faktisk får gjeld ja, og mon tro om ikke dere skal ha etterbetalt når han engang tar til vett og betaler??!

Ring innkrevningssentralen og hør kanskje? De kan nok ikke gjøre stort, men der får du hvertfall riktig svar!!

Ja visst fan skal han betale sin del,stå på :)

Skrevet

Ring Statens innkrevingssentral(SI) tlf 75149000.

du krev at dei tar trekk hos arbeidsgjevar, og at dei aukar den månadlege betalinga slik at gjelda blir betalt. Og husk at det er alltid den eldste gjelda som blir betalt først, så det kan hende at det ekstra han betaler av gjelda, går til staten for å dekke det du har fått i forskot. Når det er gjort, kjem gjelda til deg om den ligg sist. Dette kan vere litt hips om haps:) Men betaler han, skal du først ha det bidraget du har krav på for den mnd, før dei trekker gjeld. Dette kan dei innformere deg om hos SI.

du kan også kreve at dei går vidare med gjelda for å kreve den inn, og BF kan då risikere å gå personleg konkurs om han ikkje betaler. Dei kan ta huset hans, bilen hans osv:) Har erfaring her, ser du:)

link:

http://www.sismo.no/presse.jsp

PS! du er ikkje desperat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...