Gå til innhold

Dokumentaren på tv2; Fam. Lykken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det syns jeg også. Følte med både svigermor og svigerdatter,sikkert ikke lett for noen av de.

Skrevet

går den nå?

Skrevet

Den er akkurat ferdig.

Fikk meg til å tenke litt,da vi har svigermor i samme hus selv.

Har kanskje ikke så lett å se ting fra hennes side når det er ting jeg irriterer meg over.

Skrevet

var vel nrk den gikk på??

synes forferdelig synd på den gamle damen jeg da....'stakkar, ho lengta så etter mannen sin ho....

Ho Marit var vel noe spesiell....kunne godt ha stelt like godt for sin gamle svigermor på 96, som ho stelte blomstene sine...

Skrevet

Hva handlet den om??

Skrevet

Gjentar; hva handlet den egentlig om..?:) og tv2/ nrk? webtv?

Skrevet

Handlet om tre generasjoner familie i samme hus.Svigermor,svigerdatter med mann og sønn.Konflikter mellom svigermor og datter.

Skrevet

Bygde-Norge i et nøtteskall. Rasende festlig.

Skrevet

Fy pokker, hu gamle svigermor var, og hadde helt sikkert ikke vært akkurat enkel å være i hus med, nei! Ugh.... Troll til kjerring!

Men, svigerdattera var nok ikke så grei hun, heller... Hun hadde nok prøvd å gjøre svigermora til lags, sikkert, i mange år, men når hun ikke engang fikk særlig støtte fra mannen sin, så blir det slitsomt. Tafatt gubbe, da! Han dullet jo med mora og føyde henne i det meste. Spør du meg, så er det himla greit at det finnes alders- og sykehjem rundt om kring! Gamla skulle jo gjerne hatt plass på et sånt, hun måtte jo ha hjelp til mange ting.

Ellers: Jeg er bare så vanvittig glad for at jeg ikke noen gang har bodd, og heller ikke kommer til å bo i samme hus som svigermor - jeg hadde gått på veggen i løpet av mindre enn ei uke.

Svigerdattera i dette programmet er nok bare en av veldig mange svigerdøtre her i landet som har slitt med forholdet til svigermor!

Skrevet

det virker ikke som det er så mange som har respekt av de gamle...

Skrevet

Fantastisk. Lurer på hvordan de har funnet frem til denne familien og fått lov til å komme så nær. Det var jo mer en spillefilm. Hadde en notert dialogen mellom svigerdatter og mor hadde det vært et teater stykke. Passiv agressive fikk et nytt innhold.

Skrevet

For å vri det litt rundt da;

Hvis dere hadde vært svigemor? Mannen er død..

Hadde dere satt pris på å få bo hjemme hos barnet deres m/ fam, eller ville dere heller sitti å stura på gamlehjemmet?

Skrevet

Når gikk det?

Skrevet

ikke på tv 2 ihvertfall

Skrevet

Det kryr jo av slike familier. Men godt gjort å slippe innpå dem.

Skrevet

det var på nrk. Fakta på lørdag klokka 22.10 til 23.10

Skrevet

Ang manglende respekt for de gamle, regner med at det svaret var myntet på meg.

Synes ærlig talt ikke at dette handler om verken respekt eller mangel på respekt. Det handler mer om å kjenne sin begrensning. Dessuten vet jeg at mange sånne gamle har veldig vanskelig for å innse at verden går framover, og at andre og yngre mennesker kan tenke kloke tanker og ha vettuge meninger, de også! Vet om så mange gamle som slår fast ting, som den hele og fulle sannhet - men som i virkeligheten er langt borti staur og vegg....

Skal bare love dere at dersom svigermor og jeg skulle bodd i samme hus, så ville det blitt helvete for oss begge, uansett. Og det sier jeg, selvom min svigermor er verdens elskeligste og snilleste vesen. Men gamle pleietrengende mennesker har det faktisk mye bedre på et sted der det er ansatte som kan å ta seg av gamle og syke som fag, og hvor vi som pårørende kan føle oss trygge for at de får den hjelp og pleie som de trenger. Hverdagen her i huset er hektisk nok, med barn som ikke alltid er like enkle å f.eks. få kledd på og få ut i bil, om jeg ikke skulle hatt svigermor med rullatoren i tillegg.

Nei, jeg mener faktisk at pleie-, syke- og aldershjem er et meget godt tilbud til folk som ikke klarer å ta 100 % vare på seg selv. Og jeg mener at vi, som fremtidige svigermødre må øve og trene oss på å holde kjeft med alt vi har på hjertet. Det er faktisk ikke sikkert at det er vi som tenker de lureste tankene om hvordan den yngre familien skal ordne seg, den dagen vi sitter der som sure, gamle hurper...

Men, jo da, jeg kan synes litt synd i den gamle svigermoren i familien Lykken, også. Hun lengtet fælt etter mannen sin, og dette inderlige savnet gjorde henne nok ikke enklere å være i hus med. Og, sant nok, svigerdatteren i programmet var også en tanke sær og merkelig...

Skrevet

var ikke ment direkte til deg...og jeg er faktisk veldig enig mye av det du skriver i ditt siste innlegg...

men sånn generelt....vi må ta vare på de eldre...

men jeg er sikkert veldig følsom akuratt der nå, for oldemoren til barna mine ligger for døden, og skal besøke henne i morgen, regner med at det er siste gang vi ser henne....ho er "bare" 86 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...