Trultemora er presseklar!! Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Ja da var det endelig min tur til å skrive den berømte fødselshistorien da! Den ble litt mer intens enn hva jeg hadde både trodd og ønsket, men endelig så har lille snuppa kommet i hvert fall! Tirsdag den 4 mars var jeg 10 dager på overtid og hadde da vanlig jordmortime. Hun målte blodtrykket mitt og syntes det var drygent høyt, 142/102 og dessuten så hadde jeg kjent betraktelig mindre liv siden lørdag, så da ville hun sende meg inn til Ullevål samme dag på CTG for å registrere liv! Jeg kom inn til registrering ca kl 13 og lå med de båndene rundt magen i ca en time! Jeg ble sendt inn til legen og de hadde registrert en sammentrekning under registreringen og ettersom jeg i tillegg var 10 dager på overtid, så ville hun sette i gang fødselen da! Egentlig så hadde de ikke tid til å sette meg i gang da ettersom det visstnok var en fødeboom i Oslo den dagen! Men legen fikk igjennom viljen sin! Rundt kl 16 så ville de sette meg på en ”stresstest”, da ga de meg drypp for å se hvordan snuppa reagerte på rier! Den testen fortalte det at jeg kunne bli satt i gang med modningsgel! Fikk modningsgelen 18.40 og måtte ligge med den i en time! Kl 20.10 så begynte jeg å få smårier som kom jevnlig med 4 min mellomrom men jeg behøvde ikke puste meg igjennom de! Kl 22 måtte jeg inn i dusjen for litt smertelindring, for da ”tok det av” for å si det sånn! Kun en time senere så hadde jeg slike smerter at jeg måtte be om smertelindring på en eller annen måte, men det fikk jeg da ikke da jeg kun hadde 1 cm åpning! Kl 01.00 hadde jeg fortsatt bare 1 cm åpning, men da begynte legen min å bli oppriktig bekymra, for jeg hadde sterke rier på 45 sekunder som kom med 15 sek mellomrom! Så jordmora tilkalte lege som ga meg medisiner for å stoppe riene!! Men medisinen hjalp ikke i det hele tatt! kl 02.30 så fikk jeg epidural… men hjalp den da?? Neiiiida.. ¨ Jeg hadde for sterke rier faktisk til at epiduralen fungerte! :S Kl 03.55 så hadde jeg 6 cm åpning, men mens jordmora sjekka åpningen så kjente hun at det åpna seg! 4 min senere så var det full åpning!! Kl 04.13 den 05.mars 2008 på Ullevål sykehus så ble verdens fineste lille Emilie født!!! Måtte bare sy 4 sting ettersom hun skaut frem skuldra da hu kom! Lille Emilie veidde 3470 fram og var 50 cm lang da hun kom! Jordmora vår sa det at hun hadde vært jordmor i 20 år, men dette var kanskje den mest intense fødselen hun noensinne hadde vært med på!! :S Men men... Verdt det uansett!! Oisann, ble litt langt dette her men… Nå skal jeg kooooose meg med verdens søteste lille mirakel! Klem fra Trultemora!
Sikkertforgammel Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Grattis med jenta =) =) Kjapt levert, hehe På slutten hvertfall.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 masse gratulerer:) Kos deg med barsel tiden:) godt alt ente så fint:) gleder meg bare mer og mer til det er min tur:) men lenge til:( hehe...
Dramatica Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Gratulerer! kan tenke meg det er godt det er over!
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Hei vennen. Du har en nydelig datter. Og det er som du sier. Det er virkelig verdt all påkjenningen. Vi blir belønnet med en gave ingenting annet kan overgå. Kos deg videre med Emilie (nuttenutt)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Oj, det hørtes voldsomt intenst ut! Men gratulerer med lillesnuppa :-D
Trultemora er presseklar!! Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2008 Takk takk! Jo man kan nok kalle det intenst ja! Men nå er jeg forferdelig glad for at "nuttenutt" er her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå