Gå til innhold

Dette med sykemelding.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man blir jo helst bare sykemeldt for to uker av gangen pga strengere regler og nye ordninger. Så tenkte jeg på noen ting i forhold til dette. Er selv sykemeldt og lurer på hvordan andre tenker og føler og hvilken situasjon dere er i.

Får dere vite ved første sykemelding at dere sannsynligvis blir sykemeldt lenger enn de to ukene?

Hvordan er det med motivasjonen i forhold til å gå tilbake etter to uker når dere har fått slappe av litt?

Hva gjør dere for å motivere dere til å gå tilbake?

Selv er jeg fortsatt dødssliten etter snart to uker, men klarte jo å ta meg sammen før sykemeldingen. Grunnen til at jeg er sykemeldt er jo ikke bedre, men har samtidig dårlig samvittighet for å ikke være på jobb.

Klarer nok å motivere meg til å komme tilbake på jobb, men gruer meg til halvannen times reisevei hver vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er naturlig å snakke med legen sin om hva som skjer når sykemeldingen løper ut, ja. Og så er det jo vanlig å ha en time hos legen når sykemeldingen løper ut, ikke bare sånn at man begynner å jobbe igjen fordi man ikke har vært hos legen.

Min lege sykemeldte meg i opptil seks uker på en gang, han... men jeg hadde også noen kortere, hvor vi var enige om at vi skulle se visse ting an for å vurdere videre. Men jeg hadde bare graderte sykemeldinger fram til den siste måneden før permisjon, hvor legen insisterte på 100% fram til permisjonen. Han mente at om jeg var like dårlig når jeg jobbet redusert, så skulle jeg ikke jobbe. Målet med en sykemelding er jo å takle dagene bedre. Er man like dårlig på slutten av en sykemelding, så er det naturlig at den blir forlenget.

Skrevet

Skal ha oppfølgingstime dagen før sykemeldingen går ut. Det var legen som ville jeg skulle sykemeldes hundre prosent.

Men jeg overlater det til han å vurdere og merker at jeg må være forberedt på at jeg ikke blir sykemeldt sånn at jeg ikke knekker helt sammen.

Det er stress og fare for for tidlig fødsel som gjør at jeg ikke får dra på jobb.

Får bare kvinne meg opp fra dagen før timen.

Skrevet

jeg fikk sykemelding for 1.5 mnd jeg nå.... men det er ikke full sykemelding da.. er 20%... hvorfor kan de ikke sykemelde lenger enn to uker om gangen?

Skrevet

Jeg ble sykemeldt først for fem uker av gangen,så for sju uker og nå for fire uker. Men begrunnelsen fra legen til NAV ble fire, fem linjer. Jeg grøsser når jeg leser det...

Få deg full sykemelding for i hvert fall fire uker framover. Det å pendle er absolutt ikke gunstig. Og sliter du med å sove i tillegg kan det være direkte livsfarlig å sette seg bak rattet!!!!

Skrevet

For å slippe alt det styre med sykmeldinger og oppfølgingssamtaler, ble det bestemt at jeg skulle få svangerskapspenger.. Så jeg skal ikke på jobb noe mer i dette svangerskapet...

Var vannskelig å tilrettelegge for meg på arbeidsplassen å, pga sterk bekkenløsning....

Men huff, er bra kjedelig å bare gå hjemme og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...