Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 NÅr det ble slutt mellom oss snakket jeg med ei dame på nav.. Fortalte om situasjonen,årsaken til bruddet osv.. Ikke at de trenger vite det..men det blei sånn. Eksen min snakket med dem senere(samme dama),og da hadde hun tydeligvis sagt til han hva jeg hadde fortalt henne.Men det har hun vel ikke lov til? selv om vi har vært sammen,så vil ikke det si at hun skal praple om det jeg forteller....Kjenner at jeg blei litt sur nå...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Ho har taushetsplikt, også overfor eksen din, sjølv om ho kanskje trudde han "visste" det ho sa til han. Så dette hadde ho ikkje lov til, det er eit overtramp av din tillit. Ho har kun lov til å nevne det som angår saka for å få tak i det ho treng av opplysningar for å kunne avgjere ting, og ikkje ting du kanskje berre trengte å snakke med nokon om og som ikkje er viktig for problemstillinga. Dette skulle ho klart å skille mellom.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 det er overtramåp ja,jeg hadde klagd. Min søster hadde en saksbehandler som gjorde et enda verre overtramp og ga far adresse og mors nye navn, Når mor hadde måttet bytte navn og få hemmelig adresse/telefonnummer grunnet voldelig BF. Dette sto i papirene hos nav at opplysningene måtte absolutt ikke komme ut, men saksbehandleren syntes at far virket sympatisk og derfor ikke kune være voldelig så ga far opplysningene. Helt utrolig at disse saksbehandlerene syntes at de kan velge når de skal holde taushetsplikten og når de kan glemme den reglen. (denne saksbehandleren fikk sparken da.)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Ta kontakt med leder av nav kontoret og klag, saksbehandler har taushetsplikt ( medunntak av de deler av opplysningene du gav henne som har konkret betydning for saken, eks samværsmende etc..) Når det gjelder anonym 10:13 må dette være en gammel sak- det er over 3 år siden nav tok konsekvensene av at det KAN være vanskelig å skjerme adresser etc godt nok i deres systemer og ALLE som får endret navn etc ( skjermet kode 7) behandles nå av et eget sentralt kontor og adressene til disse ligger ikke engen i databasen ved det sentrale kontoret- all utsendelse sendes via skattedirektoratet for også å skjerme de som jobber med disse sakene mot trusselsituasjoner. ( de ansatte har ikke tilgang til adressene om de forsøker engang). Det er imidlertid en del som ikke fyller vilkårene for kodet adresse ( skjermet) men som forsøker bruke dette for å hindre lovfestet og domsfestet samvær- da er situasjonen en helt annen.... Skjermet adresse fås ved kontakt med politi/folkeregister under visse forutsettninger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå