~Ingeborg~ Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Hvem har ansvaret for barn sin oppdragelse?? Skolen eller hjemmet?? Skal skrive en oppgave om dette, hadde vært artig med litt synspunkter før jeg begynner å lese:) Håper dere er uenige her!
Darth Vader Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Foreldrene har ansvaret for barnas oppdragelse.
Huldretuss Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Helt klart hjemmet! Utrolig ansvarsfraskrivelse å mene skolen!
overkill Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Heimen. Berre så synd at det finst så usannsynleg mange evneveike foreldre, som i mangel av oppdragne ungar prøvar å skyve ansvaret over på skulen.
Sjokoladekaka Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Eg meinar begge arenaene har ansvaret, fordi foreldrene er foreldre og skulen er obligatorisk
Huldretuss Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Foreldrene har hovedansvaret. Skolen har ikke kapasitet til å oppdra hver enkelt. Forøvrig er jeg også enig med sug lut om at foreldre også har mye ansvar for læring hos barna.
Gjest ->>- Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Barnas foresatte. Barnehager og skoler har et lovfestet ansvar for å hjelpe til med oppdragelsen, i samarbeid med hjemmet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå