Töddel Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 En venninne, som ennå ikke har barn, sa at hun egentlig ikke har så veldig lyst til å føde. Hun vil ta keisersnitt for at underlivet hennes skal være det samme etterpå og at sexlivet ikke endrer seg. Det er ikke snakk om hverken angst eller frykt. Er det en reel grunn syns dere?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Hun bør nok i hvert fall øve seg på å høres ut som at hun har fødselsangst. For jeg tror ikke et eneste norsk sykehus vil synes at det er god nok grunn. Dessuten, hvis hun ikke engang er gravid enda, vil hun mest sannsynlig forandre mening.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Tror nok hun kommer på andre tanker etter noen samtaler med JM. Man får ikke ks uten videre, og det er kanskje like greit. Mange tror jo at keisersnitt er enkleste sak i verden og at man er i knallform igjen rett etter inngrepet. Men nå vet jo ikke vi helt sikkert om hun innerst inne er dritredd for å føde ... men at hun har laget en litt tynn forklaring på hvorfor hun vil ha ks er jeg vel enig med deg i.
cherry coke Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Det vil hun sansynligvis ikke få...Har ei veninne som blei nekta keisersnitt selv om hun hadde ekstrem fødselsangst. Den forrige fødslen endte med totalruptur og en hyggelig tur på operasjonsbordet etterpå...Men alikavel fikk hun nei.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Hun får ikke keisersnitt pga det grunnlaget. Jeg hadde ekstrem fødselangst med nr 1 og gikk i terapi i 6 mnd og jeg fikk ikke ks engang... fødselen endte med katastrofesnitt og værste mulige utfall. Ingen som kranglet med meg da nr 2 ble tatt med ks... Min erfaring er at de snakker deg vekk fra ks, i alle fall ved feks Gaia på Ullevål..
It's all about me Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Blant kjendiser og de med penger i USA: JA I Norge: NEI
☆Anonymia☆ Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 syns absolutt ikke det er en god no grunn nei...keisersnitt er heller ikke noen walk in the park liksom..
Gjest vierge&musovic Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Tja. Jeg spurte min jordmor - jeg hadde ekstrem fødselsangst da - om jeg hadde fått ks om jeg bare var redd for underlivet mitt.Samme spurte jeg kirurgen min om. Ja. Det er ingen som kan tvinge noen til noe de ikke vil Keisersnitt er kjempeflott!! Var i ti ganger bedre form enn de som hadde født, de gikk rundt slitne og vagget, mens jeg var pigg og gikk faktisk trappene ned fra 10 til første for å kjøpe smokk ;o) Så lenge man kjenner sine grenser og er ved god form mentalt og fysisk sett så går keisersnitt somregel veldig bra,. Alt jeg hørte om ks var at det var vondt osv. Har ikke merket såret en dag.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Du kan hilse henne å si at hun bare må sette igang med å knipe!!!
Joikaboll@ Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Kjenner ei som fikk det innvilget for 2. gang. Begge gangene på Drammen sykehus. Så det er vel ikke helt umulig. Personlig syntes jeg det er en tåpelig grunn.
snowstorm73 Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Jeg syns ikke at man må ha en grunn. Burde være valgfritt. Så lenge man er opplyst om hva keisersnitt/vaginal fødsel innebærer. Når hun er redd for at en vaginal fødsel vil forandre sexlivet hennes, må jeg nesten si at hun ikke burde få barn i det hele tatt. Ikke fødselen som forandrer så mye der, men ofte nok det rene faktum at barnet fins. Jeg valgte keisersnitt selv, er etter snart 3 år fremdeles kjempefornøyd med valget mitt.
Sjefsmegga Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 IDIOTISK grunn....og jeg tror det skal mer til her til lands..ungene har best av å bli født vaginalt også.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 hmmm.... Har prøvd begge deler - og kom vel så fort i gang med sex'n etter vaginal fødsel;0) Mange tror ks er så lettvindt, men hallo?? Det er en stor oprasjon. Og en er MYE mer lemster etter et sånt inngrep.
snowstorm73 Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Ikke nødvendigvis. Sikkert mange som er sprek etter vaginal fødsel, men jeg gikk samme kvelden jeg også. Og når jeg tenker tilbake på den dama jeg delte badet med, hver gang hun måtte tisse grein hun. Syntes det var helt horribelt det. Huff nei, ingen som noen gang vil overbevise meg at den er den bedre måten å føde. I hvert fall ikke for meg.
Drangelina Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 Jeg sitter her med dritvondt i såret etter KS på mandag (mitt andre). Hadde skikkelig angst for å ende opp med KS siden jeg syntes det var traumatisk forige gang. var helt hjelpesløs de første to døgnene mens damen i sengen ved siden av (vaginal fødsel) var i stand til å ta seg av barnet sitt allerede rett etter fødselen. Jegkan virkelig ikke forstå de som ser på KS som en lettere løsning. Det er jo omfattende abdominalkirurgi! Jeg kan ikke løfte toåringen min på 6 uker! det er jo nesten helt umulig!
Sjefsmegga Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 jeg hadde ikke vondt nedentil etter mine tre fødsler...må tydeligvis ha "gummihøne" :-DDDD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå