Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å måtte "blande" pennicillin mikstur selv?? Da jeg kom hjem med kuren til babyen min, så jeg at flasken inneholdt pulver og ikke dråper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det skal de blande til deg på apoteket!

Skrevet

Skal det blandes i drikke eller?

Lurer på om venninna mi fikk det til sin gutt som hun slet med å få i penicillin.

Skrevet

Det står på flaska kor mykje vatn som skal i, trur eg(ring legevakta om det ikkje står på flaska eller bruksanvisninga). Her i Norge er det vanleg at det blir gjort av apoteket, men i andre land gjer du det sjølv.

kok og avkjøl vatn før du blandar i, så ristar du flaska godt. Oppbevar den i kjøleskapet etter at du har hatt i vatn:)

Skrevet

D sto på pakken at den skulle blandes med så og så mange ml renset vann på apoteket, og så får jeg bare beskjed om å blande med vann da jeg spør..D var d jeg trodde, at d ikke var pasientene el foreldre som skulle blande selv. Syns ik d er min jobb.

Skrevet

Her har vi måttet blande selv når vi har fått medisin fra legevakt og ikke apotek. Gjør som makken sier over her.

God bedring til babyen din

Skrevet

Det rensa apotekvatnet er det samme som om du kokar vatn i ca 10 minutt:) Men avkjøl det før du har det i:)

Skrevet

har også fått granulater når vi har vært på legevakta.. bare bland sjøl. :D går så fint atte.

Skrevet

Jeg har gjort d..:) Men legen sa ikke at jeg skulle koke vannet. bare ta d fra springen fikk jeg beskjed om.. Men men, vi har jo god vannkvalitet.. takk for svar alle

Skrevet

Det går nok så bra atte:) God betring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...