Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pappaen krav på seks uker fedrekvote når mor ikke har fast stilling men har jobbet tilsvarende 100% ekstravakter. Det står jo at det et krav med over en 50% stilling, men må denne være fast? Håpern noen vet dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med sikkerhet, men mest sannsynlig må den ikke være fast..

Skrevet

Det er ikke stillingsprosenten din som teller, men hvor mye du faktisk har jobbet og tjent de siste mnd før fødsel. (Eventuell sykemelding teller på samme måte) Så lenge du har jobbet over 50 % er det samme om hva du har kontrakt på eller ikke. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om, så da må det jo være likt andre steder også ;)

Skrevet

Ble kanskje litt kronlete forklart det der, mente iallefall at så lenge du har jobbet så mye som minstekravet har far rett på fedrekvoten sin.

Skrevet

Tuuusen takk for svar! men hva skal jeg egentlig føre inn på stillingsprosenten på perm søknaden til nav?

skal jeg la den stå blank, skal jeg legge ved et ark og skrive at jeg ikke er fast ansatt eller skal jeg selv regne ut hva det jeg har jobbet tilsvarer i prosent?

Skrevet

Jeg har vært tilkallingsvikar ved siden av en annen stillingsprosent, så jeg visste heller ikke hva jeg skulle skrive opp der.

Jeg fikk time hos nav for hjelp til å fylle ut det.

Men ho tok bare å regna hva jeg hadde tjent, og delte det på hvor mange mnd jeg hadde jobba.

Og så tok ho årslønna mi, og delte på så mange mnd jeg hadde jobba.

Huff, detta var vanskelig å forklare, og ikke sikkert jeg har skrevet det riktig engang! :S

Du kan jo ringe nav og spørre da, eventuelt dra ned og få hjelp til det! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...