Gå til innhold

noen her som driver familiebarenhage??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og sjekker litt på nettet i forhold til å starte opp selv, men jeg finner ikke noen konkrete tall på hva man kan regne med i statsstøtte og andre tilskudd. Er det noen som kan si meg hva man får i statsstøtte pr barn under/over 3 år, ev. hvor jeg kan finne dette?

Har du andre erfaringer el tips du vil dele med meg, så skriv gjerne det også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg driver en familiebarnehage.

her har du en link til å beregne statstilskudd.

jeg har barn under 3 år.

http://www.pbl.no/no/Kalkulator/Beregn-statstilskudd-2008/

ring kommunen din be om et møte med den som har hoved ansvaret for barnehagene.

da får du søknadskjema og avtaler et møte med de og kommunlegen som skal se over huset ditt.

bare og rope ut om du trenger noe hjelp

Skrevet

hvem kommune tilhører du? om du vil svare på det

Skrevet

Hei!

Spør videre jeg, så får vi se hvor mye du gidder å svare på:)

Det står at man kan ha 5 barn i ett hjem, men at antallet må reduseres dersom man skal ha barn under 3 år, kan man da ha 4 barn under 3 år?

Jeg gikk inn på den linken du gav meg og regnet ut, og med foreldrebetaling er det jo snakk om mye penger??

Jeg har begynt å leke med tanken om å starte egen barnehage ettersom jeg da ser en mulighet til å kunne være sammen med datteren min.

Jeg har tidligere tenkt at det kan bli "ensomt" å ikke se andre voksne hele dagen, men så er det så fristende å være sammen med datteren min også.

Tenker også mye på "risikoen" i forhold til å være så mye alene, hva om det skjer meg noe (kanskje lite trolig da, mne..). Eller hva om noe skjer med ett barn som krever øyeblikkelig og all oppmerksomhet? (f. eks at man må utføre førstehjelp- hva med de andre barna jeg har ansvaret for da?)

Hva skal til for å kunne utvide barnegruppa slik at man kan ha en ansatt? Vi har muligheten til å sette i stand kjelleren vår å benytte den til barnehage, men det vil jeg ikke sette i gang med før jeg vet sikkert at dette er noe jeg trives med.

Ettersom jeg selv er førskolelærer trenger jeg vel ikke ansette en veileder, mener jeg å huske??

Jeg vil helst ikke oppgi her hvilken kommune jeg bor i:)

Skrevet

når flertallet er under 3 år kan du ha 4 barn.

hør med kommunen din om de leier ut førskolelærer eller om du må finne din egen. jeg brukte 8 mnd på å finne min. kjedelig.

du kan søke om og få en gruppe med deg som ansatt eller med 2 grupper med en ansatt da må du søke om bruksendring på huset ditt.

jeg syns det var utrolig rart og jobbe alene de første mnd men nå går det utrolig bra elsker jobben min.

tror ikke jeg øker til flere.

man får ikke lov å ha barnehage i kjelleren da må det være en sokkelkjeller. jeg driver i hele huset og rydder vekk ting på fredagen

Skrevet

statstøtte 379 000 ca med 4 barn under 3 år

forledrebetaling 2500 * 11 = 110 000 du må betale for din datter også

kommunal støtte for du ut i fra budsjet du leverer.

så du vet du har 489 000 + kommunlastøtte.

du kan også trekke fra halve utgifter på strøm vann tlf osv.

jeg er noe man kaller et ltd firma søk på nuf finner du det

det er et engelsk as som har plass i norge fordelen er at du får alle rettigheter som et norsk as uten om å måtte betale 100 000. det koster 5900 kr eller så kan du bli vanlig enkelmannsforetak.

har skrive vansker bare så du vet det :) sikkert mye feil..

jeg holder steng jula påsken og hele juli

Skrevet

Tusen takk for nyttige svar. Jeg får virkelig gruble videre på nå! Har jo i utgangspunktet en fast jobb å gå tilbake til, og vet helt om jeg "tør" satse:)

Et siste spørsmål: Har du noen forsikring i fall du blir syk o.l? hva koster i så fall den? Har hørt at sånn forsikring er dyyr!

Tar meg friheten til å rooope på deg her inne hvis jeg lurer på noe mer senere jeg, så får du svare hvis du orker:)

Igjen takk!

Skrevet

når man er enkeltmansforetak må du ha forsikring men er blir du ltd selskap (as) og ansetter deg selv trenger du det ikke.

sats jeg jobbet som salgssjef for stabburet anger ikke et sek sender deg en pm om mail adressen min er ikke så ofte her inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...