Gå til innhold

Noen som har litt peiling på regler ang salg/kjøp av hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier her vi bor nå, og ha sagt at når vi skal kjøpe vil vi bor i nærheten her.. Tidligere i uken kom det et hus til salgs i samme nabolag som vi bor - vi tenkte, hmm dette kan virkelig være noe for oss. Visning skulle være på mandagen som kommer.. Var inne på Finn igjen nå - og da var huset solgt, to dager før visning.. Det jeg lurer på er - kan man når man ha et hus som er lagt ut for salg, bare selge det før visning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge ikke det var utlyst visningsdato så kan de selge, men hvis det var lagt ut visningstider så er jo regelen at budet skal ha frist 24 timer etter siste avholdte/annonserte visning.

Skrevet

Vi kjøpte huset før visning

Skrevet

Men det er jo visningsdato på mandag... Kjipt, fortsette det sånn - får vi jo aldri kjøpt.. For jeg får meg ikke til å ringe på døra til vilt fremmede, og spørre om å få kjøpe huset dems..

Skrevet

Ja, de kan selge. Vet om folk som vil ha et hus, og akkurat nå når markedet er litt rart så har de tilbydd en sum over godt over takst og sagt at de får det om de trekker huset fra markedet.

Skrevet

De kan godt selge før visning, men det er jo en risiko selger tar iom at det ikke blir noen budrunde som kan presse prisene oppover. Men dersom tilbudet er godt nok sparer jo selger seg endel arbeid.

Det er faktisk en veldig vanlig taktikk, at dersom det er et hus til salgs i et område man er skikkelig gira på å bo i, så ringer man megler eller selger og ber om å få komme før ordinær visning også legger man inn et bud det er vanskelig å si nei til.

Skrevet

He he,vi to tenker jammen helt likt!

Vi er også ute etter hus i nærheten ogdet er veldig få som passer for oss.

For to uker siden dukket det opp ett vi hadde tenkt å dra på visnin gpå.Dro innom megler for å hente prospekt og lurte på når det var visning.

Skal ikke være visning sa hun,vi venter bud inn nå så det blir solgt uten.Ble lang i maska ,ja...

Og torsdag skjedde det samme.Jeg dro på jobb en tur på morran,og slo på dataen da jeg kom hjem.Da var det lagt ut et hus akkurat der vi ønsker å bo like før halv elleve.Da jeg sjekket kvart på to sto det solgt,uten visning der også!

Ble så irritert,og spurte mannen om dette var normal måte å selge på!

Men virker som det er lov,ja...

Men det er veldig kjipt.

Skrevet

Budet må stå 24 timer etter siste annonserte visning. Så hvis det var annonsert visning førstkommende mandag kan de ikke selge huset før på tirsdag... (om jeg har skjønt reglene riktig...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...