Gå til innhold

redd for styrtfødsel... (hjemme..) (samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lang vei til sykehuset... tar 1,5time å kjøre...

første fødsel var over på 3timer...

hva kan jeg forvente meg nå... merket ikke de første riene nå spesielt sist... trodde jeg bare ble dårlig i magen... skjønte det når vannet gikk etter en time...

er jo jordmor/fødetue her, men er redd for å ikke rekke frem...

hva om jeg er alene med guttungen på 4år...?

gruer meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Skjønner hvordan du har det... Jeg visste ikke at jeg var i fødsel før jordmor sa at jeg hadde full åpning, og etter det så gikk det bare 20 min før babyen var ute. Jeg har en time med kjøring til sykehuset, så det er jeg ganske sikker på at jeg ikke rekker.

Jeg er forberedt på å måtte ta i mot babyen selv, tror nok det skal gå veldig fint. (håper bare ikke at jeg er alene med dattera mi som da vil være 2 år) :P Hvis hun er, så kan hun sikkert leke med noen leker mens jeg går en tur på do og tar i mot babyen.. hehe..

Du får ha lykke til!! =)

Vi har forresten termin ganske så samtidig, jeg har den 28 juni! :)

Skrevet

når det først satte i gang sist klarte jeg ikke å gå en gang... hadde intense smerter konstant uten pause... hvordan ringe etter hjelp når man er alene og ikke kjenner noe før det sier pang....?

håper sambo er hjemme, men han er jo livredd og nekter å være med på fødselen... blir ikke akkuratt betrygget av det...

Skrevet

Hei hei jenter.

Jeg hadde også en vanvittig hurtig fødsel forrige gang. Men da hadde vi bare 10 minutter til sykehuset. Nå har vi 30 til 40 minutter. Mannen min har også sagt at han ikke vil være hjemme med meg når det nærmer seg. Han vil helst at de legger meg inn før termin.

Prat med jordmor om dette og se hva slags løsninger det finnes og hva som er alternativene...

Skrevet

Jeg har heldigvis en mann som vil være med på fødselen, men jeg er ikke redd for å ta i mot babyen selv! :)

Har snakket litt med jordmor om dette, hun har bare sagt at enten kan jeg ringe henne eller sykehuset når det setter i gang. Jeg regner egentlig ikke med at noen av dem rekker å komme til meg før babyen er ute! :P Skal få en kjapp opplæring i hvordan jeg gjør det selv, det som jordmor har sagt til nå, er at det egentlig bare å pakke babyen inn i noen håndklær eller annet slik at babyen holder seg varm!

Dette går så fint at!! =)

Skrevet

Er litt redd for det samme jeg også. Har to timers kjøring, så her kan det gå fort i svingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...