Gjest Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Hvis du fikk høre at du skulle møte en som het Kåreline, hvilket kjønn ville du sett for deg? (Nei, ikke intetkjønn, det er en altfor lettvint vits.)
prekæs Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Har du fått for mye retzina? (Noe jeg ikke vet hva er)
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Har selv en lærer til et av mine barn med et lignende navn og han er ei jente=) Dame=) Med guttenavn først og jentenavn til slutt.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Hvitvin som smaker kvae. Nei, jeg har bare et barn med trang til å døpe alt i sin nærhet.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 så lenge det er jentenavn til sist ville jeg regnet med at det var jente.
prekæs Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Hvitvin aha. Jeg fikk opp ei bikkje dajeg googlet. Så flott. Trange kår-eline?
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 En interessant setning, sånn utenfor kontekst, men forøvrig helt i overensstemmelse med ungen her i huset, som var mektig sur for at mor refererer til Kåreline som HAN.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Hehe, det er ei dame med et utrolig vanlig guttenavn først og et utrolig vanlig jentenavn etter, da sammensatt=) Håper hun velger jentegarderoben, eller ville jeg følt meg veldig snytt og lurt her altså=)
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Tore kan vel brukes av begge kjønn, blant annet, er det et sånt eller bare en enslig svale med behov for å gjøre seg interessant?
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Nå er mannen min dritsur fordi der ikke var noe mer (En punchline, en fasit noe i den duren) Jeg har en Grandtante som heter Åsgeir foresten...
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Åsgeir, er det det sjefen over alle sjefer heter?
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 Ja det er et slikt navn med et ordinært jentenavn bak=)
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #17 Skrevet 8. mars 2008 Kan hende det er ho gamle Eline i kårstua, ja, men jeg tviler. Prøvde å spørre forsiktig om det var Karoline, men..
lilja70 Skrevet 9. mars 2008 #18 Skrevet 9. mars 2008 En jeg kjenner hadde en hamster som het Tove Kristian. Det viste seg å være en gullhamster... -Men seriøst altså, logikken er helt super, Nilsine, Tomine, Pernille, Petrine, Hansine, man har jo alltid lagd jentenavn av guttenavn.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #19 Skrevet 9. mars 2008 Mulig Kåreline viser seg å være hunden med gullbuksene, da...
KaMa Skrevet 9. mars 2008 #20 Skrevet 9. mars 2008 Jeg tipper det er et temmelig likestilt individ. Men sånn rent generelt så er det vel her til lands vanlig å definere kjønnet (når vi snakker om navn) utfra hvilken ending navnet har, altså jente her. Jenta di har altså god grunn til å bli fornærmet.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #21 Skrevet 9. mars 2008 Ja, du har nok helt rett, det var en svak forestilling fra min side. Men du forstår, da jeg først fikk høre det så trodde jeg det var Karoline, og da det ble insistert på KÅRE så tenkte jeg vel at det betydde at jeg hadde bomma på kjønn og at det var en hann. Forresten, alle kosedyr heter "han" i mitt hode. Så jeg er vel bare snever inntil jeg får banka inn hvem som er hun.
KaMa Skrevet 9. mars 2008 #22 Skrevet 9. mars 2008 Hehe.. Har ikke jenta en mor å ligne på? Kan da ikke være så altfor tradisjonell heller. ;-) Jeg har forresten brukt rundt 2500 kr på konsertbilletter den siste uken. Og likevel pesterer jeg innimellom å klage over dårlig råd.. Virkeligheten er relativ, ja.. Ble det en bra dag/kveld i går? Bortsett fra polarpikker og jeg tipper tørr humor? Vedkommende mååå jo være smittet av tørr humor.. :-)
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #23 Skrevet 9. mars 2008 Oj, konsertrush! Hva annet enn Patti? Jeg gikk amok i sommerklær (ja, kontraintuitivt når jeg ser ut på været) og lurer også på hvorfor jeg ikke har penger lenger. Men så kommer jo sommeren etterhvert... Kjempefin dag i går, den tørre var ikke fysisk tilstede (poppet bare inn i mitt hode under kveldsmaten), men vi var to store jenter og ei lita og rakk både forklaring om hva kvinnedagen var, og dramatisering av dette med barbie og prinsene (som var undertrykkere og sa at barbiene kunne ikke klatre, eller fikk ikke lov å gå på biblioteket, osv) - dette var i stedet for tog. Og skautur med regndress på alle (inkl barbie) og sånn. Du da, gikk du i tog?
KaMa Skrevet 9. mars 2008 #24 Skrevet 9. mars 2008 Det hørtes ut som en fabelaktig dag.. Pga sjukdom, sykebesøk, elendig vær, trassalder og sikkert latskap (siden alt det andre er unnskyldninger..) ble det ikke noe tog (i år heller). Jeg har desverre blitt konform og idealismen sitter mest i hode for tiden.. Billettene er ikke egentlig reelle. Tre stk patti, og to stk Judas Priest som er kjøpt inn for min bror til hans kjære i bursdagsgave. Han har vært arbeidsnarkoman ikke nådd frem til utsalgssteder selv. De kronene får jeg jo tilbake. Det sure er at på Judas konserten fikk jeg billetter på rad 2!! Mens de beste Patti billettene var rad 16.. Uansett syns jeg rad og sitteplasser er idiotisk på rockekonserter.. Likte forklaringen din på kvinnedagen. Veldig forståelig, og burde gå inn som pensum i ..1 klasse?
prekæs Skrevet 9. mars 2008 #25 Skrevet 9. mars 2008 Har tenkt litt. Tror datteren din er noe inspirert av Nataniel og Karosander og ser ikke bort fra at hun bare er tidlig ute med framtidens in navn. Synes jeg hører deg. "Kåreline...komme til mormor da..."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå