Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 det lurer jeg litt på,hvorfor er det så mange her inne som velger å KJØPE den minste bilstolen istedefor å leie...? er jo ikke mange mnd man får brukt den likevel.. vi har tenkt å leie, rundt 80 kr/mnd +/- liksom..så utrolig lettvint a gitt!
*bemo* - venter tvillinger:) Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Regna på det og leie fremfor å kjøpe. Vi har kjøpt brukt til 500,-. Det kan vi lett selge igjen etterpå eller bruke omigjen til en eventuelt 3dje-mann. Skulle vi leid hadde det kosta oss myye mere.. Gjennom forsikringsselskapet kostet det 70,- per mnd, x ca 12mnd - så ganske mye billigere å kjøpe..!
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Eller kjøp brukt! Blir jo samme prisen som å leige for 80 kr mnd i 12 mnd! Er jo ikke akkurat så stor slitasje bilstolene, og det er mange å velge mellom på bruktmarkedet.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Ikje alle forsikringselskaper som har den ordningen....!!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 De fleste får flere enn ett barn, så da forsvarer det seg å kjøpe nytt!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Mitt regnestykke med 1.mann: Kjøpte maxicosi for 990,- i Sverige. 1 år senere solgte jeg stolen på finn.no - fikk 850,- for den. Utgift i 12 mnd = 140,-
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 blir ikke billigere når man kan bytte stol, og beholde siste stolen, som gave.. Slik er det hos if.. Ved å ha ny stol, kan du være sikker på att stolen er bra. og att den ikke er deffekt på noen måte.. Har ikke sånn garanti når man kjøper ny.. Blir ca 4000 for 4 år med leie.. Syns det er kjempe kurrant jeg!
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 vi har kjøpt brukt til 500 som vi kan selge igjen.. er jo ikke alle som kjøper nytt vet du =) Da lønner det seg kanskje å leie =)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 ingen garanti når man kjøper brukt, var det jeg mente...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 ja, skjønner at folk kjøper brukt til den prisen, men å kjøpe helt ny til 16-1700....det gidder vi ikke. finner ingen brukt til den prisen i nærheten her jeg bor jeg. hadde jeg gjort det hadde jeg seff gjort det samme som deg!
Axus' girlfriend Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 vi tenkte på å leie gjennom IF, men slo fra oss den tanken da vi fikk høre at det andre setet (setet etter babysetet) også må stå vendt med ryggen til kjøreretningen. Dette ser jeg for meg kan bli litt upopulært med alle de kjøreturene vi skal ha til vår hjemby (3timer en vei) uten at baby får se oss i framsetene en gang. Men så var vi kjempe heldige å få låne det første babysetet fra broren min og har fått tilbud om å kjøpe det neste setet fra den nye kjæresten til min andre bror for en billig penge:)
EnMamma Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 For oss hadde det var bortkastet da jeg ønsker ¨å ha et sete som er bakovervendt til 25 kg. Setene fra HTS går bare opp til 18 kg. Dessuten ser det ut til at beltestolen man får HTS iZi Up har dårlig belteføring, så den beltestolen hadde vært uaktuell for oss. Når den tid kommer blir den en beltestol med god belteføring ala. Maxi Cosi Rodi XR
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 9. mars 2008 #13 Skrevet 9. mars 2008 Vi vurderte først å gå for en sånn leie-ordning gjennom forsikringsselskapet der man får siste stolen til odel og eie, men så sjekket vi opp merket på stolen..Det var en ganske gammel type stol, som ikke hadde gjort det spesielt bra på tester. Greit, stolene blir nok kontrollert når de får dem inn etter bruk, men alikevel.. Det var ikke noe for oss, så derfor kjøpte vi ny.
mariachr. Skrevet 9. mars 2008 #14 Skrevet 9. mars 2008 Føler ikke at jeg 1600,- er så mye penger når det gjelder å føle at babyen er tryggest mulig. Ved å kjøpe nytt er jeg sikker på å få en bilstol som fungerer optimalt. For min del tenker jeg at jeg heller kan spare penger på andre ting (som f. eks klær).
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #15 Skrevet 9. mars 2008 Vi regnet på det, og fant ut at det ikke ville lønne seg å leie til 2 barn. Låner nå setet bort til venner som leide til førstemann, så dette setet vil minimum bli brukt til tre barn. Dessuten er ikke disse leie-setene av nyeste sort.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 9. mars 2008 #16 Skrevet 9. mars 2008 Vi leide til førstemann, men nå kjøpte vi bilstol på salg til 800 kr. Håper søstra mi og samboeren vil bruke den når de får barn. Vi tok det valget at vi kjøpte nå, de andre stolene har vi.
snart mor til 3 Skrevet 9. mars 2008 #17 Skrevet 9. mars 2008 som flere andre her også sier.. hvis det er snakk om å kjøpe til et barn for så å bruke til flere i ettertid så vil det uten tvil lønne seg å kjøpe setet. det er dessuten veldig greit å ha alle setene under tak når man får besøk av andre slik at man kan låne bort bilstolen. selv har jeg boxette, 3 forskjellige typer/størrelser bakvendt sete, en pute m/rygg og pute uten rygg. skal ikke påstå at jeg har kjøpt alle nei,men er veldig greit å ha.. slipper å tenke over hva slags stol dette eller framtidige barn skal ha. alt står klart på loftet klar til bruk for andre barn og låner kun bort bilstoler til familie og venner når de er på besøk så vet emd sikkerhet at ingen er brukt i bilulykker eller liknende. fantastisk å slippe å bekymre seg... :-)
maria isabell Skrevet 9. mars 2008 #18 Skrevet 9. mars 2008 kjøå en bilstol som varer fra 0 til 4 år..koster litt ekstra,men den kan jo selgest etterpå og en slipper å kjøpe 4 ulike bilstoler...leige er eg skeptisk til,er ikke de leiget mangen ganger og gamle? er for å kjøpe brukt,men ikke bilstol og madrass..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #19 Skrevet 10. mars 2008 nå vet jeg ikke hva folk har vært borti, men det er max lov med utleie av barneseter 3 ganger, så en gammel, usikker modell får man jo ikke!!! dessuten er jo ikke forsikringsselskaper intr i å leie ut usikre seter, hallo??
~falck~ har fått baby! Skrevet 10. mars 2008 #20 Skrevet 10. mars 2008 Den summen du velger å leie for kjøpte vi ny blistol til babyen vår som holder fra 0 til 12 mnd... Så om du leier i 12 mnd blir det samme prisen... Å eie sitt eget - så lettvint a gitt
m vestfold Skrevet 10. mars 2008 #21 Skrevet 10. mars 2008 Vi har leid stoler og kjøpt dem etterpå. Har regnet på det og det har lønnt seg for oss. Nå skal vi snart bruke setene til nr. 3.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #22 Skrevet 10. mars 2008 Vi skal ha flere barn eter dette som kan bruke stolen, derfor hadde det ikke blitt billigere for oss å leie.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #23 Skrevet 10. mars 2008 For oss mener jeg det blir billigere å kjøpe. 80 kr * 12 mnd=960 kr * 2 barn=1920 kr. Vi betalte 1600 kr for vårt og skal selge det etter bruk. Vet ikke hva du må betale for sete nr to om du leier, men vi betalte 3300 kr for sete nr.2. Vi skal bruke det til 2 barn (1.skal bruke det i 30 mnd og andre skal bruke det i 36 mnd)tilsvarer en mnd. leie på=50 kr i mnd. Siste setet har vi ikke kjøpt enda. Ikke vil jeg leie seter som jeg ikke vet hva andre har gjort med heller, bilsikring vil jeg ikke gamble med. Kan heller kjøpe andre ting brukt om det er nødvendig.
*Mamma-i-Mars* Skrevet 10. mars 2008 #24 Skrevet 10. mars 2008 vi skal leie med helsestasjoene, 40kroner mnden så kjøpe når ungen blir større
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå