Gå til innhold

redd for styrtfødsel... hjemme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lang vei til sykehuset... tar 1,5time å kjøre...

første fødsel var over på 3timer...

hva kan jeg forvente meg nå... merket ikkie de første riene nå spesielt sist... trodde jeg bare ble dårlig i magen... skjønte det når vannet gikk etter en time...

hva om jeg er alene med huttungen på 4år...?

gruer meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med jordmor om dette (hvis du går til en), eller til legen din. Be evt om å få snakke med en jordmor hvis du ikke har en å gå til fast. I alle fall om dette bekymrer deg mye - noe som det virker som :/

Men jeg tror absolutt at du vil forstå at fødselen er i gang tidligere denne gangen. Nå har du jo vært gjennom det før. Og hvis det er jordmor i kommunen, kanskje hun kan sørge for at du får ambulansetransport til sykehuset, og at hun kan være med? Evt være med deg om du føder hjemme også, slik at du ikke er alene i alle fall.

Hvordan din neste fødsel blir kan vel ingen si, men har du født raskt en gang, er det vel sannsynlig at nr to ikke er særlig tregere... Finn ut av muligheter med jordmor og slikt så snart du kan, så blir forhåpentligvis bekymringene litt mindre i alle fall!

Skrevet

Jeg kjenner igjen tankene dine :)

Jeg brukte 1 1/2 time fra første rie til gutten var ute sist, da rakk vi såvidt å komme til sykehuset. Den fødselen var raskere enn førstemann, så vi går ut ifra at det ikke tar så lang tid med nr 3 heller.

Det vi gjør er å forberede oss på akkurat det. Ting er mye greiere hvis man har en kriseplan, ikke sant? Så her har vi et gjesterom som blir fødestue den siste tiden, det skal stå klart med plastlaken og masse håndklær. Det er rett ved siden av badet, heldigvis. Og så tenkte vi å alliere oss med naboer om de kan troppe inn og ta seg av gutta mens vi går ned i kjelleren og føder, hvis det skjer brått. Kjenner ikke naboene så godt, men håper jo at de kan gjøre oss den tjenesten. Tenkte å spørre så mange som overhodet mulig, i tilfelle den første vi spør er borte når det skjer :)

Trøster meg med at veldig mange fødseler starter på natta, det har begge mine gjort. Vi har likevel en kriseplan for om det skjer på dagen, men tanken på at det kan skje på natta er kjekk å forholde seg til :)

Vi har en halvtimes kjøring til sykehuset vi da, men jeg tror jeg skal være veldig sikker på at dette tar lenger tid enn planlagt før vi reiser, for tanken på å føde i bilen langs veien er mindre fristende enn å føde hjemme :)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...