Gå til innhold

Hva er det som plager babyen min? (9 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini blir 9 mnd om noen dager og de siste ukene så har han ikke helt vært seg selv synes vi. Er mest min mann som obesrverer det siden jeg er ute i praksis og han hjemme med mini på dagtid. Men han spiser indre enn han pleier, ikke mye mindre, men mindre. Han er mer sutrete. Han som egentlig var begynt å sove greit om natten og frem til rundt 6.30-7 våkner nå masse og er veldig vanskelig å roe etter klokken 5-5.30. Før var det bare å legge ham om kvelden og det var tyst, nå må jeg inn mange ganger og roe ham ned før han sovner. Han virker litt dårlig i magen, har hatt 1-2 bleier hver dag som går utover sine breddegrader, er litt flytende, men ikke diare heller liksom (har et barn som har hatt laktoseintolereanse, dette er ikke sånn i det hele tatt) og virker som han har endel luft også som plager ham.

Men vi finner ikke helt ut hva det er eller hvorfor. Han fikk to tenner opp for 3-4 uker siden, da var han kjempesutrete, men så roet det segi noen dagerfør han begynte med dette her. Ser ikke ut til at det er flere tenner på vei i det hele tatt (han har to nede også). Han kan alle sånne "store" ting, untatt å gå, så tror ikke det er noe der, at han skal til å lære seg noe nytt og er urolig av den grunn. Han har ikke blitt introdusert for noe ny mat på over en måned heller, så tror ikke det er noe der heller. Og det begynte før jeg gikk ut i praksis, så det har nok heller ikke noe å si. Begynner seriøst å vurdere å ta ham til lege snart, men vi har jo ikke noe konkret å sette fingeren på heller, bare at han er ikke helt seg selv og virker litt plaget med magen og er urolig om natten... Noen som har noen tanker om hva det kan være? Noe vi har oversett? Er det bare en fase kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye sutring som følger med tannfrembrudd, og det kan ta lang tid før de bryter fram.

Kan jo også være at det er uvant at du ikke er hjemme? Om det er noe nytt for han da?!

Skrevet

Jo, men det begynte jo før jeg ikke var hjemme, det er nettopp det. vet at tenner kan være plagsomme, men det er ingen på vei i det hele tatt og han har holdt på slik i nesten 3 uker allerede... da han fikk de andre tenne var han sur i en ukes tid, så kom tenne og så var det over, slik var det med de andre to barna også. Føler dette er noe annet, men vet jo så klart ikke.

Skrevet

hadde en sånn periode her også, jeg aner ikke hvorfor.. men det gikk over :-D

Skrevet

Håper det går over her også da, begynner å tære litt på dette her nå. Han har sovet så ekstremt dårlig de første 6 månedene av sitt liv at jeg (vi) bare så vidt var begynt å komme litt ovenpå igje så kommer dette, og da har vi harr dårlige netter pga tenner og sykdom innimellom også på de 2 mnd da han egentlig sov greit nok før dette begynte *sukke*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...