Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesiellt e-bøker. Man skullejo tro at det skulle vært billigere enn cd-bøker siden det ikke er en fysisk vare man trengte å produsere eller lagre.

Jeg har kjøpt en del svenske e-bøker nå, og de har kostet fra 50,- til 130,-nok, mens tilsvarende norske e-bøker koster 3-400,-

Noen som har en god forklaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norsk bransjeavtale vs. svensk fritt marked?

Skrevet

Men nå har jeg altså kjøpt norske bøker med svensk oppleser for 1/3 til 1/4 av prisen for en norsklest bok.

(Prøvde å høre på en dansklest bok, men det gikk ikke like bra, he, he)

Skrevet

Tænkju. De hadde en del på min svenske standardside, bokus.se, også, men så ut som prisnivået var anelsen høyere.

Skrevet

Hvor var prisnivået høyere, capris eller bokus?

Har vært inne på x antall sider for å finne en bok jeg har lett etter, men jeg har ikke funnet noensom virket billigere enn capris...

Skrevet

Og den jeg har lett etter, er Sort Messe av John D. Carr.

Har hørt den på radio og lest boka, men vil ha den på e-bok, for den er litt sånn... den ultimate påskekrimmen (blush)

Skrevet

... og jeg får ikke opp siden din...

There is a problem with this website's security certificate... på bokus.se

Skrevet

Var høyere hos Bokus. Men de er fine til å bestille papirbøker fra.

Skrevet

Funker fint her. Prøv bokus.com/se - er den man blir redirecta til.

Skrevet

Aha, takker & bukker!

...(neier og går litt i ring...:-)

Skrevet

Profitt, profitt og profitt.............

De stakkars fattige forfatterne våre trenger sin lønn.

Den får de ikke fra meg så lenge prisene er i overkant av hva jeg mener en lydbok er verdt. Jeg låner på biblioteket og sparer bøttelaster med penger. Jeg hører jo som regel bare på de en gang.

Skrevet

Poenget er det samme som med alle norske bøker, både fagbøker, lydbøker og andre bøker.

Det finnes over 8 millioner svensker (kanskje t.o.m 9?)

Det finnes vel fortsatt(?) ikke mer enn 4,5 millioner nordmenn.

Markedet er altså nesten dobbelt så stort i Sverige som i Norge.

Og som du sier: Det er ikke å lage mange som koster mye, men å lage det i utgangspunktet. Dermed kan svenskene selge det mye billigere, siden det er flere potensielle kjøpere.

Og det er neppe de heldige norske forfatterne som blir rike av at bøker er dyrt. Jeg gjetter på at forlagene, trykkeriene, nettstedeierne osv osv er de som profitterer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...