Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Smakte på pesto for förste gang her om dagen og likte det kjempegodt;) Trenger tips fra dere, hva kan jeg lage? Håper på masse forslag:-D
meg & to små vampyrer Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 I pastaretter, på fisk.. Rød pesto er godt på pizza..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Pizza med grønn pesto, skinke, ananas m.m... ost til topping:-)
Mariamin Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Her er min yndlingsrett med pesto: Tagliatelle Svinebiffer Salat: lages på fat og ikke i bolle: Rødløk i skiver spres utover. Gode tomater oppå. Ha myk mazzarellaost som rives i biter over. Det hele toppes med MASSE frisk basilikum, olivenoje, salt og pepper. NYDELIG. Når du serverer, blander man selv ut hvor mye pesto man vil ha i tagliatellen. Jeg har alltid glasset ( lager ikke selv) stående på bordet. Kjempeenkelt og helt nydelig Har også en vegetarrett med pesto: Ta de grønnsakene man måtte ønske, feks løk, squash, paprika, aubergin, tomat, champ. Legg de i en ildfast form. Ha over litt olivenolje og putt i ovnen på 200 grader i ca 30 - 40 min. Ta den pasta man ønsker ( jeg liker penne) . Jeg tar ca 5-6 ss av pastavannet og blander ut med ca 1/2 glass pesto. Bland grønnsakene med pasta og pesto. Server med masse parmesan. Voila- enkel og sunn rett...
Piken på landet Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Pestosalat 500 g pastarør Bacon i små biter (jeg bruker ofte en pakke smårettsbacon) Pinjekjerner Cherrytomater 1 glass grønn pesto Kok pastaen, stek bacon og rist pinjekjerner. Del cherrytomatene i to, og ha alt i en bolle. Slå over pesto og bland godt. Salaten serveres lun eller kald. Er godt med hvitløksbaguetter til.
mammaen til Luca Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Pesto lasagne: Kjøttdeig Gul og rød paprika Aubergine eller store bakepoteter Grønn pesto Stek kjøttdeig, men ikke noe krydder Kok lasagneplater møre (det er snakk om bare ett minutt i kokende vann) Del aubergine/ bakepotet på langs, i tynne skiver Del paprika i lange strimler Dette legges lagvis kjøttdeig-aubergine-paprika-lasagneplate-pesto, gjentas til fatet er fullt. På toppen legges ett lag med ost. Stekes som lasagne i stekeovn. Tilbehør er grønn salat med basilikum/olje-dressing yumyum denne er for tiden min favoritt!
Bie&babylove:-) Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Potetsalat med pesto!!! knallgodt... kok og avkjøl små poteter, ha i pesto, rødløk, ruccolasalat, salt og pepper.. passer til det meste, spes til grillmat eller en sommerbuffe!!
Mamma til lille M&L Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Har en god pastasalat! Stekt kyllingfilet i biter pastarør cherry tomater rødløk litt paprika fetaost rista pinjekjerner ett glass pesto med litt fløte i som du blander i. server sammen med hvitløksbaguetter eller annet godt brød
lilo73 Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Jeg blanda pesto med creme fraiche, og blanda dette med tortellini. Syns det ble god smak på det:-)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Kesam-pesto er veldig godt til biff.... Bland 3 ss pesto med 3 dl kesam... kjempeenkelt og GODT. Om du har saftig og god biff, samt en salat til, trenger man ikke saus... SUNT!!
MiniMeAndMe+spire Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Noe som jeg synes er godt å lage om man vil ha litt "snacks" til lunsj feks er dette: Varme fine baguetter Kyllingvinger Brie (fersk og myyyyyk er viktig) Pesto Smør baguetter med smør, godt lag med Brie, legg kjøttet fra kylling oppå der og pesto på toppen.... DIGG!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå