Gå til innhold

Tips til retter med pesto??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Smakte på pesto for förste gang her om dagen og likte det kjempegodt;)

Trenger tips fra dere, hva kan jeg lage?

 

Håper på masse forslag:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I pastaretter, på fisk..

 

Rød pesto er godt på pizza..

Skrevet

Pizza med grønn pesto, skinke, ananas m.m... ost til topping:-)

Skrevet

Her er min yndlingsrett med pesto:

Tagliatelle

Svinebiffer

 

Salat: lages på fat og ikke i bolle:

Rødløk i skiver spres utover. Gode tomater oppå.

Ha myk mazzarellaost som rives i biter over. Det hele toppes med MASSE frisk basilikum, olivenoje, salt og pepper. NYDELIG.

 

Når du serverer, blander man selv ut hvor mye pesto man vil ha i tagliatellen. Jeg har alltid glasset ( lager ikke selv) stående på bordet.

 

Kjempeenkelt og helt nydelig :)

 

Har også en vegetarrett med pesto:

 

Ta de grønnsakene man måtte ønske, feks løk, squash, paprika, aubergin, tomat, champ. Legg de i en ildfast form. Ha over litt olivenolje og putt i ovnen på 200 grader i ca 30 - 40 min.

 

Ta den pasta man ønsker ( jeg liker penne) .

 

Jeg tar ca 5-6 ss av pastavannet og blander ut med ca 1/2 glass pesto.

 

Bland grønnsakene med pasta og pesto. Server med masse parmesan.

Voila- enkel og sunn rett...:)

 

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet

Pestosalat

 

500 g pastarør

Bacon i små biter (jeg bruker ofte en pakke smårettsbacon)

Pinjekjerner

Cherrytomater

1 glass grønn pesto

 

Kok pastaen, stek bacon og rist pinjekjerner. Del cherrytomatene i to, og ha alt i en bolle. Slå over pesto og bland godt. Salaten serveres lun eller kald. Er godt med hvitløksbaguetter til.

  • 4 uker senere...
Skrevet

Pesto lasagne:

 

Kjøttdeig

Gul og rød paprika

Aubergine eller store bakepoteter

Grønn pesto

 

Stek kjøttdeig, men ikke noe krydder

Kok lasagneplater møre (det er snakk om bare ett minutt i kokende vann)

Del aubergine/ bakepotet på langs, i tynne skiver

Del paprika i lange strimler

Dette legges lagvis

kjøttdeig-aubergine-paprika-lasagneplate-pesto, gjentas til fatet er fullt. På toppen legges ett lag med ost. Stekes som lasagne i stekeovn.

 

Tilbehør er grønn salat med basilikum/olje-dressing

 

yumyum denne er for tiden min favoritt!

Skrevet

Potetsalat med pesto!!!

 

knallgodt... kok og avkjøl små poteter, ha i pesto, rødløk, ruccolasalat, salt og pepper..

 

passer til det meste, spes til grillmat eller en sommerbuffe!!

Skrevet

Har en god pastasalat! :)

Stekt kyllingfilet i biter

pastarør

cherry tomater

rødløk

litt paprika

fetaost

rista pinjekjerner

ett glass pesto med litt fløte i som du blander i.

 

server sammen med hvitløksbaguetter eller annet godt brød :)

Skrevet

Jeg blanda pesto med creme fraiche, og blanda dette med tortellini. Syns det ble god smak på det:-)

Skrevet

Kesam-pesto er veldig godt til biff....

 

Bland 3 ss pesto med 3 dl kesam... kjempeenkelt og GODT.

Om du har saftig og god biff, samt en salat til, trenger man ikke saus...

 

SUNT!!

Skrevet

Noe som jeg synes er godt å lage om man vil ha litt "snacks" til lunsj feks er dette:

 

Varme fine baguetter

Kyllingvinger

Brie (fersk og myyyyyk er viktig) :)

Pesto

 

Smør baguetter med smør, godt lag med Brie, legg kjøttet fra kylling oppå der og pesto på toppen....

 

DIGG!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...