Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg var hos jordmor idag og fikk konstantert 3-4 cm åpning samt myk og avrundet livmorhals. Jordmor "strippet" meg slik at jeg begynte å blø litt. Fikk også satt modningsakupunktur.

Etter kontrollen har jeg vært litt annerledes i magen, har kynnere hvert 15 minutt ca. og de kjennes bittelitt i ryggen også. Noen som vet om jeg kan forvente meg fødsel i løpet av natten?? 2 dager igjen til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg tror nok det kan skje på natten iallefall=)

med tanke på så mye åpning , og at du har regelmessig kynnere, de går vell sikkert over til rier snart skal du se:)

Lykke til så mye da!! =)

Skrevet

Du kan forvente fødsel snart, men det kan tenkes snart ikke er før om 2 uker... Mest sannsynlig i løpet av nærmeste dagene.

Leser her inne om maserier, åpning i ukesvis, stripping og modning i daes/ ukesvis så ville ikke tatt det for gitt at ting skjer.

Jeg har ikke sjekket modning eller blitt strippet, er 39+2, har tatt igangsettende akupungtur for 2 dager siden. Har hatt masse rier fra før av (siden uke 16 eller noe), og har hatt omtrent konstant siden akupungturen. Håper det skjer noe snart...

Skrevet

Hei

Jeg har ikke særlig tro på modningsakkupunktur, men tenkte at siden jeg har såpass mye åpning og jordmor poengterte at jeg var så moden som jeg var så kunne det være en sjanse for å føde snart.

Har hatt masse kynnere siden uke 20 og de siste ukene har de i perioder vært litt smertefulle. Endel nedpress. Nå kunne jordmor også konstatere at hodet til fosteret var festet, noe det ikke var tidligere i uken. Hun mente at det var lite sansynlig at jeg kom til å gå lenge over termin.

Tenkte om vi skulle prøve å ha samleie idag for å fremskynde forløpet, men er det kanskje litt risikabelt med tanke på infeksjon nå da hun har holdt på å "røsket" oppi der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...