Gå til innhold

Fly til New York i uke 31

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er førstegangsfødene, og kjæresten og jeg lurer på å dra en tur til New York før vi blir tre.

Kan det være farlig å fly så lang i uke 31 - 32? Kan trykket så høyt oppe skade fosteret eller sette i gang fødselen for tidlig?

Dette er kanskje noen dumme spørsmål, men er så usikker....

Håper noen kan hjelpe :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei vi bestilte tur til oss i uke 31 men avbestilte. formen jeg er i nå er ikke lik den jeg var i for noen uker siden gitt! dessuten får jeg hetta av tanken å skulle sitte innelåst på et fly hvis noe skulle skje...om ikke så lamg tid kan dere jo ta en helg og ha barnevakt uansett. hvis dere ikke drar nå. ikke gjør noe du føler deg usikker på hvertfall! vet ikke åssen form du er i,men jeg blir sliten av å gå masse...

Skrevet

det er ikke sikkert flyselskapet vil la deg fly heller. det er liksom en uskreven regel om at man ikke flyr i tredje trimester, i hvertfall ikke flere timer. London ville hvert noe annet er ikke så langt.Selv om flyselskapet vil la deg bli med så er det ikke sikkert at legen vil la deg gjøre det.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde gjort det. Hadde ikke orket tanken på å sitte om bord i et fly i 7-8 timer nå, er 31 uker selv.

Det kommer jo selvfølgelig an på formen din også da.

Fløy selv til USA i juni-07 UTEN å være gravid, og synes det var forderdelig lenge. Blir sittende SÅ lenge i en stilling uten å få rørt noe særlig på seg. Og faren for å dovne bort i bena er stor. Jeg gjorde det da vi fløy i juni. Nå som jeg er i uke 31 klarer jeg ikke å sitte mer enn max 1/2 time før jeg må opp å gå. På flyet blir det ganske så begrenset. Hvis jeg i så fall MÅTTE fly, tror jeg det hadde blitt 1.klasse hvor de har god plass, men det koster jo skjorta!!!

Valget er ditt, men vil fraråde deg å fly SÅ langt.

Skrevet

Der er økt risiko for blodpropp ved flyreiser, men dette kan motvirkes ved å går og drikke mye. Heldigvis er risikoen liten.

Forskjellige flyselskaper har forskjellige regler for når gravide kan fly så sjekk med dem innen du bestiller.

Du bør ha med deg dokumentasjon på når terminen er, da du kan bli spurt om det.

Om du føler deg i form til å ta en tur så synes jeg det er flott dere vil kose dere litt innen babyen kommer:-)

Skrevet

Vi var til New Zealand i julen, reiste når jeg var 25 uker på vei og kom hjem når jeg var 28 uker på vei. Det gikk over all forventning selv om det ble 4 veldig lange flyturer på ca 12 timer hver, altså myyye lenger enn til NY. (Vi stoppet noen netter på veien for å dele opp turen) For min del gikk altså dette helt supert, og jeg var i min beste form i svangerskapet på denne tiden. Sånn sett kan jeg virkelig anbefale å reise, men husk å ta hensyn til at du er gravid! Sjekk at flyselskapet lar deg fly så seint i svangerskapet (står oftest på nettsidene deres), sjekk også med legen din og få helst med en legeerklæring på engelsk der det står at det er greit for deg å fly, drikk masse vann under flyturen, bruk støttestrømper og beveg deg så mye som mulig i løpet av flyturen (for å unngå blodpropp). I tillegg vil jeg anbefale å ikke ha FOR tett program i NY, men kjenn på formen etter hvert.

God tur!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...