Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 fra puppene. Når jeg pumper meg kommer det bre 1-2 stråler med melk jevnlig. I begynnelsen kan det komme mange, hvis det er lenge siden jeg har tømt brystet, men det er sjeldent. Når jeg pumper meg så ser jeg at det kommer ut masse små dråper over hele brystvorten, men det kommer liksom ikke noen stråle fra alle hullene (ja for det må jo være hull der siden det kommer dråper) Hva er grunnen til det? Er livredd for tette melkeganger, men jeg finnes ikke øm noen steder i brystet, og har ingen klumper.. eller, bare sånne små men de er jo i hele brystet. Noen som vet hvorfor det bare komme dråper og ikke sprut?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 kan være at pumpa ikke får nok vakum, prøv og klemme litt foriktig"melke" brystet mens du pumper.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 men det kommer ikke når jeg håndmelker heller. kommer mest dråper, og 1-2 stråler som sagt..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 er det hver gang? noen ganger så hjelper det og ta en varm dusj med varmt vann på brystene og masere de, da bruker det og sprute mer.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 det er som regel hver gang. de første klemmene kommer det mer, men så stopper det. har merket at det hjelper etter eller i dusjen. er det slik når snuppa suger også tro? eller klarer hun å få ut det ikke jeg klarer? HI
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Barnet klarer som oftest å suge ut mye mer enn en pumpe får til. Barnet melker brystet på en helt annen måte :-) Kommer det fra samme punktene på brystvorten hele tiden /hver gang? Det kan jo være at du ikke tømmer alle kjertlene samtidig. Dersom du stryker nedover brystet mot brystvorten på forskjellige steder på brystet, spruter det fra ulike steder da? Hvilken del av brystet pumpen trykker mest mot kan ha noe å si for hvilke melkekjertler som tømmes mest effektivt. Dersom du ikke har kuler, rødflamminger eller er øm har du nokså sikkert verken tette melkeganger eller brystbetennelse. Men dersom du har flere spørsmål om pumping/tømming av brystet kan du se på www.ammehjelpen.no eller du kan ringe en ammehjelper. Lykke til :-)
Galskapens overhode Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 barna får ut mer melk enn vi klarer med håndmelking og pumping..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå