Gå til innhold

"sort/grønnt/brunt puss" greier på brystvortene. Hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... litt flaut spørsmål her. Har prøvd å googlet det og lett her inne etter svar men kommer ikke over noe så kanksje noen av dere kan svare meg. Jeg er på slutten av min 14. uke og har ca de to siste ukene hatt noe sort/grønnt/brunt puss greier på brystvortene... Det er ikke mye, jeg priker det vekk men det kommer som regel tilbake i løpet av dagen. Hva er det for noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

villet tatt en tur til legen og sjekket jeg . Høres jo ut som om du har fått en innfeksjon .

Skrevet

Tror jeg fannt svaret selv jeg :) Med litt mer kreativ søking

Dette er klippet fra en artikkel på babyverden.no

"Melkekjertlene begynner å bli aktive tidlig i graviditeten, og så sant du ikke allerede ammer, starter melkesyntesen i andre trimester. Noen opplever at de lekker fra brystene. Det som kommer ut er et sekret, og dette kan være alle nyanser fra klart til grått til sort. Men dersom sekretet er blodig eller lukter vondt, bør du ta det opp med legen din eller med jordmor."

Så da antar jeg at dette er mer eller mindre vanlig jeg :)

Skrevet

Hei! Det er nok en liten råmelklekkasje! Jeg begynte sakte men sikkert å lekke (bare litt altså) fra uke 18 i forrige svangerskap. Ble gulhvitt etterhvert, og fortsatte ut sv.skapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...