Fiona- Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Lillegutt på 4 mnd vil ikke sove!!! Han er så trett at det er såvidt han klarer holde øynene åpne, men han kjemper i mot av alle krefter! Hylgråter til han blir helt utslitt og jeg tror han skal sovne av utmattelse, men neida - bare hvile to min så hyler han videre!! Det eneste som hjelper er å sette han i bilstolen og kjøre eller i vogna og trille tur! (har prøvd å lure han med bilstol og vogna inne, men uten hell) Han er slik både på dagen og om kvelden. Tror ikke han er overtrett, han er sånn nå (pappa bærer) og det er bare 1,5 time siden han våknet av forrige lur... Hva kan det komme av? Han har begynt slik nå den siste uken etter å ha vært syk (RS-virus), kan det ha noen sammenheng? Han har også begynt å våkne å forlange mat to ganger om natten (en før ca kl 04, nå kl 01 og 05) men han har samme legge og våkne tider som før. Han virker mett om kvelden, ammer bare på en side og han vil ikke ha andre siden. HS mente det var litt tidlig og begynne med grøt o.l siden han er 5 uker prematur (ca 3 mnd korrigert alder). Noen gode råd??????? Hvorfor gråter han når han skal sove? Takk for gode råd!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 hmmm...vanskelig og si, men når du never at han har en favoritt side ang amming så kan det tyde på spent nakke. Har han noen problemer med den?
Fiona- Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2008 nei, mente det ikke sånn. Vi ammer på ene siden av gangen, og bytter fra gang til gang. Mente bare at han kunne jo spist mer om han ville, byr han begge sidene til kvelds Men han er fornøyd etter en. Han er veldig flink å variere på side å ligge på, snur seg til og med selv i søvne. Men takk likevel
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 dytt?! Hva betyr det?! Er ganske ny i gamet her
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Har skjønt det slik at det er for å få innlegget til å komme lenger opp på listen igjen...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Har selv en sønn på snart 4 mnd. Han sitt mønster er ca 90 min mellom hver dupp. Når han er klar for å sove litt blir han litt grinete og tar seg til øynene, men hvis jeg prøver å drøye det litt blir han rett og slett overtrøtt. Da kan han holde det gående med sutring leeenge! Vi fant ut at det var sabla greit å trillle han inne i vogna, da sovnet han på en flekk. Men da gjorde vi oss selv en bjørnetjenste, for nå krever han stimuli for hver gang han skal sove hehe..... Jeg ville prøvd å legge han før det er gått 90 min fra siste dupp, eks i senga el et annet sted hvor han føler seg trygg! At han plutselig spiser 2 ganger om natta er nok ikke noe å bry seg om...han regulerer jo slike ting selv...de er jo i utvikling hele tia Min spiser ca 3 ganger pr. natt nå, så veldig individuelt!!!! Som sagt så er de i utvikling hele tia, så at de til tider forandrer litt på atferden osv må vi vel regne med:) Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Jeg hadde d også sånn, han bare sovnet i bilen eller når j gikk tur og våkna så fort noe stoppa.. uansett hvor trøtt han var. Jeg fant ut at han ikke var skikkelig mett før vi begynte å gå eller kjøre... men vet ikke hva det kan være hos dere da ..
Fiona- Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2008 Tusen takk for svar! Det er godt å høre at det ikke bare er min lille som er sånn! Blir litt lettere bare av det! Skal prøve å følge med og legge han med engang han gnir seg i øynene neste gang, så får vi se.
heldigec Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Tror jeg ville tatt ham til legen og sjekket om han kan ha ørebetennelse - veldig vanlig ved RS-virus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå