Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Har fått så sug etter kaffi og te! Og helst te som inneholder koffein...Kva er anbefalt dagsdose???
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 1-2 kopper kaffe pr dag max 2-4 kopper te pr dag max (tror jeg det er) Har du prøvd hvit te uten koffein,den er ganske god,synes jeg.Husk at det også finnes med koffein,så du må nesten spørre om den er med eller uten
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 synes deet er såååå vanskelig å finne te uten koffein i dagligvarebutikkene. så nå må jeg vel komme meg til en helsekost, eller noe. Jeg drakk en nyyyydelig urtete, da jeg ammet sist. den het amme te,. kunne tenkt meg noe lignende nå.. noen som vet om noen gode??
mai-mamsen06+september08:) Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Jeg er helt avhengig av kaffe. Har kjøpt en koffeinfri en på en kaffebutikk, og den er god. Ellers blir det koffeinfri pulverkaffe innimellom, men synes ikke den er like god akkurat... Te er jeg usikker på, drikker ikke så mye av det:)
*En rosa og en blå* Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Jeg drikker ca 2-3 kopper svart te om dagen, og knøttet i magen er i full vigør, så jeg tror nok ikke den tar noe særlig skade av det. Har jeg lyst på mer så tar jeg en kopp grønn te. Grunnen til at vi blir rådet fra å drikke så mye koffein er fordi jeg har lest at det kan føre til sa eller for tidlig fødsel. Så lenge man holder seg innenfor den anbefalte dosen, så går det nok helt fint! Ta deg en te og kos deg med den! :-) Ps: husk at cola/pepsi også har koffein, så om du har drukke det samme dag så bør du være forsiktig med te og kaffe. De sier vel at anbefalt koffeindose pr dag er: 1-2 kopper kaffe, 3-4 kopper te eller 1 l cola/pepsi.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 HI her Takk for svar! Drikk heldigvis lite cola og slikt, så då kan eg drikke meir te:) Kva er hvit te? Smaker det likt grønn te, for det synes eg smaker forferdelig.....Min favoritt er Earl Grey:) Drikker sikkert 4-5 kopper for dagen, men kunne tenkt å drikke enda mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå