lille oscar + bebis Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 hva er best? både med tanke på våre rygger og babyens comfort...
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Bæresjal er det beste for våre rygger og babyens comfort. Uten tvil. For nyfødte er det ingenting som slår elastisk sjal, mens for de litt større er det bedre med et vevd sjal. Slynger (ringslynge/lommeslynge) er kjappere å få på seg, men vanskeligere å få til bra. Bæreseler er også gode, om man unngår babybjørn og andre hvor babyene henger etter skrittet. Hovedregelen er at babyens rompe skal være lavere enn knærne, uansett hvilken bæreløsning man velger. Gode bæreseler er meitai, som man knyter selv, eller ergo, yamo, patapum, feks.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 ... også anbefaler jeg alle å gå på youtube og se filmen "aurora anbefaler babyslynge" (som ikke er om slynge, men om sjal). Se gjerne de andre filmene om Aurora mens dere er der! Jeg kjenner ikke disse menneskene, men de har laget noen flotte filmer om en herlig nyfødt jente.
lille oscar + bebis Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2008 så flott! vurderer dette sterkt nå men, bruker dere det på kjøpesenter o.l? ser kanskje litt dumt ut..?:/
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Hvorfor ser det dumt ut? Jeg synes babybjørn ser dumt ut, med den lille tassen som henger og dingler utenpå kroppen til mamman/pappan. Med et godt sjal eller en god sele kommer babyen helt inntil deg, men har god utsikt til siden ved behov. Elastisk sjal kan du også knyte på deg hjemme, og ta babyen ut og inn av som du vil. Så du trenger ikke stå og knyte i offentligheten. Men velg et sjal eller annet bæretøy som du liker utseende på, som du vil føle deg vel i og faktisk bruke. Det hjelper jo ikke om bæretøyet er bra om du ikke vil bruke det.
LadyLuck & Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Kommer nok til å kjøpe "Pouch" eller åkaldt lommeslynge (evt sy selv) Finnes sinnsykt mange tøfe modeller der ute, om du er redd det skal se "dumt" ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå