KristineMed2Sønner<3 Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Hei! Gutten vår på 5 mnd fikk feber i natt. Han hadde ligget og hostet (slimhoste) fra han la seg kl 8 til kl 01:30 da vi våknet av ett hyyyl. Jeg løper inn på rommet hans å han gråter og hikster mens han hoster opp slim. Jeg tok han opp og trøstet han, å la merke til at han var brennende varm, spesielt på rygg, hode, natte og inni hendene, veldig rød i ansiktet helt tett i nesen. Vi hadde ikke termometer i hus akkurat da,(kjøpte det idag) pga det forrige ble ødelagt, men er bombesikker på at han hadde feber. Fikk i han 200ml med mme, så han skulle få i seg noe veske, og en paracet stikkpille. Hadde han da sammen med oss resten av natten for å følge med. Han sov ikke i hele natt, bare vrei seg og sprella. Kjempe urolig, var tydelig han ikke var tilfreds. Han har sutret og vært glodvarm i hele dag også,hostet opp masse gult og tykkt slim + at det surkler i brystet hans når han puster..Vi ga en paracet for å få ned feberen, å etter timer med å prøve å legge han, klarte han endelig og sovne. Nå har han sovet i ca 2 timer... Første gangen han er syk, så er litt redd for hva vi skal gjøre!! Hvor lenge skal vi vente med å ringe lege? Eller burde jeg bare ringe legevakten og høre hva dem sier? Håper virkelig noen kan svare meg!! Så vondt og se han ha det så vondt.. Tusen takk for svar!!
Gjest NydeIig Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Legevakten, hadde ikke stussa. Så lenge barnet drikker og tisser, så sier de som regel at det ikke er noe fare, men det kan være lungebetennelse i det hele, og da må du ha antibiotika. Dessuten er det jo rs-virus sesongen nettopp slutt, men det kan vel svirre noen virus i lufta enda. Mitt første barn var også prematur, og de var alltid veldig behjelpelige på legevakten, vår hadde sikkert 5 antibiotikakurer første leveår for lungene. Mulig jeg overdriver itt, men det var ofte han hadde bakterielle luftveisinfeksjoner. Det tar crp på legevakten, en gang slo den ut veldig høyt fordi om lgen ikke hadde forventa det, når han så på allmenntilstanden. Gjelder det virusinfeksjoner så ser de på allmenntilstanden og om barnet får i seg nok veske, du må også følge med om barnet blir blekt eller om det blir veldig slappt og får tungt for å puste. 200 ml med mme er veldig bra tegn, men ville tatt meg en tur sånn for sikkerhetskyld. Trenger barnet antibiotika blir det jo fort bra igjen, bare det får begynt på kuren.
Fiona- Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Dra til legen! (evt legevakta om han er veldig surklete når han puster) og spør om det kan være RS-virus! Vår lille fikk det for to uker siden - legen vi var hos først nevnte ikke noe om RS-virus, men når han ble dårligere var vi hos en annen lege som mistenkte det med engang pga pusten. Greit å vite hva det er. Små barn kan bli ganske dårlige av RS-virus. Vår lille er 5 uker prematur. Men det gikk helt bra altså! Han er frisk og rask nå! Men bedre å sjekke engang for mye ikke sant!? God bedring til lille!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2008 Tusen takk for svar! Han er våken nå, å vi tok temp. hvor den var 37.6, som legevakta sa var feber... De sa de ville ha han inn om feberen steg, noe den da gjorde (hadde ikke feber når vi ringte første gangen) så vi drar ned nå.... Ja bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite! Klemmer!
tittentei... Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Hadde uansett fått det skjekket.Di er så små!!Noe som virker med tett nese,hoste.Jeg legger maaaange bøker under beina på senga med hodekanten,sånn at han ikke ligger flatt.Da blir han ikke så tett.Når man blir varm,så hoster man myye.Legg han i nattpysjen å ha av dyna.Melk er noe som gjør spytt velldig slimete.Hadde gitt vann på natta da:)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2008 Da var vi hjemme!:-) Å gud så letta jeg er. Hihi. Heldigvis ikke noe alvorlig, det har ikke gått til lungene, men veldig tett i bihulene og oppi der..Så vi må passe på å gi han maaasse væske og ikke kle på han for mye pga. feberen, så skal det vist gå over. Så får håpe det gjør det snart! Han er nå så herlig..Smilte som en sol til sykepleierne, skulle ikke trodd det feilet han noen ting. Hehe:-) Takk for hjelpen jenter! Dere er flotte:-) Klemmer!
Fiona- Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Å så godt å høre! Da kan dere sove godt i natt begge to.... i hvertfall bekymringsfritt! Men det var smart som hun over her sa! Legg masse bøker under føttene i hodeenden på senga så blir han ikke så tett! Det har jeg også gjort (med vogga faktisk ) funker kjempe bra! Min også blir "frisk" og flørter med sykepleiere/legen når vi var der. Akkurat som det hjelper med litt frisk luft!? Håper han blir snart frisk da! God natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå