Gå til innhold

Gravid og vannkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid og bor for tiden hjemme hos foreldrene mine, da jeg for en periode skal være "dagmamma" for lillesøster. Nå har det seg slik at lillesøster har fått vannkopper, og jeg er så bekymret for at dette kan være skadelig for meg. Jeg er i 13. uke, så er over "de farlige månedene". Har hatt vannkopper selv. Men har lest at fosteret kan bli smittet. Men er dette bare om mor ikke er immun, eller kan fosteret bli smittet selv om mor er immun?

Har dere noen erfarninger ang dette? Prøver så godt jeg kan å holde meg unna lillesøster, men siden jeg er dagmamma for henne er dette vanskelig...

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det samme problemet her i høst da mine to eldste fikk vannkopper. Undersøkte saken fant ut at dersom du har hatt vannkopper selv er du helt trygg :-) Barnet kan ikke bli smittet dersom du ikke blir smittet selv. Og sjansen var ganske liten dersom du skulle fa det selv også. Så bare kos deg med søsteren din uten å være redd :-)

Skrevet

Ikke farlig siden du har hatt vannkopper selv...

Skrevet

Tusen takk for svar, føler meg lettet nå. Er ikke noe gøy å gå rundt og bekymre seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...