Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ok å farge håret når man er gravid? går hjemme å venter på at noe skal skje, så må jo ha noe å gjøre på!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

farg i vei, du trenger jo ikke akkurat å sniffe av flaska men ikke noe problem å bruke hårfarge....

Skrevet

Får svare som jeg ellers har gjort her og: gravide frarådes å farge håret med farger som inneholder et stoff som heter Resorcinol fordi det står på EUs liste over stoffer med dokumentert hormonforstyrrende effekter. Det trenger jo inn i blodet når man har det i hodebunnen, alle ser ut til å tro at ventilasjon er nøkkelen, men man får faktisk dette direkte på huden. Finnes dog økologiske hårfarger/frisører.

Leste dette både i Gravid og på sidene til Grønn hverdag.

Men det er selvsagt opp til hver enkelt om man tar sjansen.

Skrevet

Det er vel tryggest og gjore det hos frisor når man er gravid. De har riktig ventilasjon i salongen og vil passe på at du ikke får kjemikaler som du ikke skal ha. De fleste frisorer er oppdatert m/hvilke kjemikaler man kan og ikke kan ha i håret når man er gravid. Jeg bruker hvertfall gjerne de extra kronene på og gå til en frisor jeg stoler på når jeg er gravid for og ta stripene mine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...