Gå til innhold

Hva tenker dere om Rød Ungdom....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Politikken både Rødt fører (samt gjennomsnittsmedlemmene....) - er ikke å fornekte at de fleste er noe av det samme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de er søte. Mye i likhet med alle andre ungdomspartier, bortsett fra de lengst til høyre - som er mer triste.

Skrevet

På hvilken måte er de triste....?

Jeg må jo si at jeg generelt skremmes av de fleste ungdomspartier, men har en tendens til å bli ekstra skremt av medlemme til Rød Ungdom - eller SU til tider, for den del.

Skrevet

Det er trist når unger er så bitre at de tror Vigrid eller FpU har noe for seg.

RU- og SU-ungene modererer seg alle som én før de fyller femogtyve (med unntak av Hallgeir Langeland, that is), så de æ'kke no' skumle. Søte, akkurat som blitzere.

Skrevet

Altså, skumle er de vel kanskje ikke. Bare fryktelig - sære? Jeg vet riktignok ikke om jeg ville kalt kusinen min fryktelig søt, der hun vandre bortover i klær fra Fretex og vannpipe i vesken - men jo'a... Hun faller inn med mengden der hun bor da, så å si.

Vigrid - skremmende... FpU - noen poeng - men forholdsvis enig. Uansett fins det flust av håp og glede blandt de blå òg.

Forresten er ikke blitzere søte.

Skrevet

Jeg synes det er kjempesøtt, og slett ikke sært. Blitzere er også søte.

Mulighetene er store for at du er for ung til å vurdere dette, og det æ'kke stygt ment en gang.

Skrevet

Kusinen min er forresten blitzer òg da... Men kan du forklae meg hva som er søtt med en ganske så ung kvinne med skulderveske fra 1986 som faktisk kan romme vannpipen hvis hun skal et sted, hår farget som en (sorry uttrykket) - russisk hore, slitte sko som ser ut som de har vært med i Vietnamkrigen, en helt forferdelig kjole som vekker oppsikt flere tusen meter unna - og en helt merkelig jakke sydd sammen av helt tilfeldige plagg funnet på diverse "loppiser". For ikke å nevne radioen fra 1970 som er med over alt.

Mulighetene er store for at jeg - selv som 50-åring ikke vil vurdere eller kvalifisere det der som søtt!

Skrevet

Nei, det kan jeg ikke. Det er mulig du skjønner det om en ti års tid.

Skrevet

Var jo medlem på midten av 90-tallet jeg da...., var dritforelsket i en lokalags-lederne også, hi-hi. Han var skikkelig søt ja....

Er uansett en adskillig sunnere ungdomshobby å ha enn mye annet, jrf: loking i oslo sentrum og råning og pushing av 96% på bygda, Unge-høyre osv.

Det er jo ungdommer, de har lov til å være både naive og litt ekstreme, hemmeligheten ligger i å moderere seg i voksen alder.

Skrevet

Jeg tenker: "stakkars små, det går nok over"

Skrevet

Jeg tenker at de er vidunderlig naive i sin trang til å redde verden, og at vi trenger slike.

Skrevet

Kunne leve greit med unge i RU og på Blitz. Forøvrig enig med pila, Siklerotte, også i at det ikke er stygt ment, selv om aldersargumenter har en tendens til å bli tatt ille opp.

Skrevet

RU er i det minste idealistiske, og ønsker å kjempe for en rettferdig verden. Selv om de kan være litt naive, vokser de nok opp og blir engasjerte samfunnsborgere :-)

Skrevet

Eg syns vel dei på mange måtar er både og noko naive. I tillegg syns eg ofte dei møter seg sjølv litt i døra.

For dei som ikkje veks det raude syndromet av seg, er resultatet ganske nedslåande.

Skrevet

Nedslående??

Kjenner særdeles mange med et rødt syn på tilværelsen, ikke noe nedslående ved de nei, inkludert meg selv...

Men Unge Høyre gjengen fra gymnaset stagnerte når det kommer til syn på "svakerestilte" i samfunnet, fysj og fy.

Skrevet

Har sjølv eit raudt syn på tilværet .Her differensierar eg mellom nyansane.

Skrevet

Nedslående er det vel uansett med de som ikke modner og vokser ting av seg. Rød eller ikke rød...

Skrevet

Better to be red, than dead...

Skrevet

Lever jo greit med dem allerede - men jeg vil nok alltid mene at de har et litt forskrudd virkelighetssyn og er sære uten like. Og aldersargumenter tar jeg ille opp, der de er å bli tatt ille opp. Det var ikke helt tilfelle her (jeg vet jeg alltid vil mene det...) :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...