Gå til innhold

Til dere som gir Minifom......

Anbefalte innlegg

Skrevet

........ hvor lenge før måltidet gir dere babyen minifom??? rett før, 5 min før??? jeg gir rett før, men han er likevel ganske grinete og har til tider mageknip... bruker også dr. browns flasker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gir rett før..

er han flink til å rape etter måltidet?

Skrevet

jo litt, noen ganger går d veldig bra mens andre ganger ikke noe særlig.

Hender seg jeg også får han til og rape litt over halveis i mårltidet før han får resten, og da varierer d litt hvordan d blir m rapen etterpå.. noen ganger kommer det noen små puff mens andre ganger så er d så voldsomt at jeg kan nesten ikke skjønne at d r min lille gutt såm lager all den lyden :-) han er 11 uker

Skrevet

vet at jeg blander meg inn nå, men skjønner ikke hvorfor dere gir Miniform når det norske legemiddelverk fraråder ALL bruk av Miniform. men men, det er deres barn.. synes det bare er litt skummelt å tukle med østrogen prep.

Skrevet

har forresten deres barn kolikk????

Skrevet

Ja, gutten min sliter m KISS (også kolikk) han r ganske plaget og har allerede vært på 4 behandlinger og vi har nok en del behandliger forann oss også.

Gulpinga og magesmertene ble en god del bedre etter vi begynte m minifom. Og behandlinga har også begynt og hjelpe

Var forresten legen på helsestasjonen som anbefalte den

Skrevet

hvorfor er det frarådet og bruke d???

Skrevet

Min helsesøster sa at Statens legemiddelverk har påvist noen bivirkninger og at helsesøstrene derfor har blitt bedt om å viderebringe dette til spedbarnsmødre. Vet ikke mer enn det.

Skrevet

hmmm...ingen som vet hvilke bivrkninger???

nå blir jeg litt bekymret... er d magen eller tarmene som får "skade" ???

Skrevet

Det jeg har lest, er at det er snakk om hormonelle bivirkninger, men de vet ikke eksakt hva slags.

Skrevet

jeg fikk aldri beskjed om at minfom var farlig. kanskje det er farlig ved langvarig og overdrevet bruk, som alle medisiner er!

men når man holder på å möte veggen, ingenting annet hjelper, den lille skriker 24/7, ukesvis minimalt med sövn, så er man villig til å pröve hva som helst nesten.

vi brukte det i et par mndr, ikke til hvert måltid og trappet ned gradvis..vi fikk en helt annen baby..ellers hadde vi blitt gal!

her på dib overdriver folk litt, jeg har aldri fått lagt frem konkrete bevis på dette! og tviler på at de selger medisin som er så farlig for babyer i norge...så bare bruk det du, hvis det hjelper!

Skrevet

Det er jo ikke en gang fysisk mulig at det gir sånne bivirkninger. Sånn jeg leser det,inneholder det bare ting som går igjennom tarmen uten å absorberes,altså det kommer ut igjen. Gikk på felleskatalogen.no og fant dette:

Egenskaper: Klassifisering: Overflateaktiv silikonpolymer. Virkningsmekanisme: Gjennom en forandret overflatespenning forhindres skumdannelse, og gassbobler i mave og tarm påvirkes slik at de sprekker og elimineres lettere. Absorpsjon: Absorberes ikke. Utskillelse: Utskilles uomdannet i avføringen.

Dessuten er det ingen bivirkninger på dette overhodet.. UFARLIG med andre ord..

Om dere går på www.felleskatalogen.no og søker på minifom,så kan dere lese dette. Det er det offentlige myndigheter sier om legemiddelet. Hør på legen,ikke hør på hønene her inne. :)

Skrevet

greit nok at felleskatalogen sier sitt, men er du LEGE?

hvordan kan du gå ut å si at det er ufarlig prep når det er fler og fler helsesøstere, leger som sier at det kan gi neg. bivirkninger?!

Dette er hårreisende at du som ikke fagperson kan si noe sånt!

Hvis du googler miniform så få du opp:

http://www2.vl.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070213/ARTIKLER/70213009/1080

http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116

http://www.dinbaby.com/forum/thread/8950763

http://www.gronnhverdag.no:80/artikkel.php?artikkelid=3034

Og en annen ting, østrogen prep er IKKE tillat i mat, mat som inneholder det blir fjernet fra markedet! Og hvorfor det er miniform på markedet , er pga det går under "hud" og ikke mat.. hvorfor vet jeg ikke...

Trenger du mer info om dette anonym??? kanskje sjekke litt mer fakta før du kaller oss "hønemor"...

uansett, gjør hva dere vil. ville bare opplyse, men tar visst helt feil jeg!

Skrevet

Hvis helsepersonell fraråder bruk av minifom, hvorfor gjelder ikke dette ALL personell??

Det var en LEGE som anbefalte til HI!

Og jeg HS anbefalte det til meg, ingen på apoteket nevnte dette her.

Har venninne i Sverige og der brukes det mot kolikk og hun har aldri hört om at det var så skadelig?!

Jeg mener at det er såpass trygge regler i Norge at det er tvilsomt at de har på markedet en skadelig medisin for babyer av alle ting!

De som er sååå imot har tydeligvis ikke opplevd det verste kolikk helvetet, der ingenting annet hjelper. Det gjör vondt å se sitt barn ha det vondt!

Skrevet

Funket bra hos oss.Så er glad vi brukte det.

Gjør det ikke nå lenger.

Ja det kan være bivirkninger.Men det er det med alt.

Skrevet

minifom blir frarådet av de felste kiropraktorer og leger osv.

grunnen er fordi det kan påvirke tarmsystemet til de små.

jeg hadde heller gitt den lille sukkervann.

siden babyen enda gråter når den får minifom ser jeg ikke

grunnen til å fortsette å bruke det..

men det er min mening da, du gjør som du vil..

de på apoteket veit kanskje ikke at det er en baby som

skal bruke det?

Skrevet

Slutt å være så jævlig hysteriske og kritisere andre fordi de bruker Minifom!

Ved OVERDREVET og LANGVARIG bruk kan det gi bivirkninger ja! Men ved normalt bruk over kortere perioder så gir det ikke hormonelle påvirkninger!

Apotek og lege anbefaler å bruke minifom til de som virkelig sliter med kolikk, i en viss periode. Gir det seg ikke må det andre ting til!

Dere som er så sinnsykt perfekte kan jo finne noe lurt til denne stakkars jenta som har en unge som har kollik etc!

Skrevet

jøss som du fyrer deg opp a

vi sier da ikke at hun IKKE kan bruke det, vi sier at vi har fått anbefalt å IKKE bruke det av forskjellige årsaker.

jeg har da langt ifra sagt jeg er PERFEKT og sa hun kunne prøve SUKKERVANN

les innleggene før du tenner alle pluggene

Skrevet

Minifom var redningen sammen med kiropraktor her i heimen, ble anbefalt det fra en jordmor. Hun som hjalp meg på apoteket sa at det var påvist høyt nivå av østrogen på en hannrotte, og at det var bakgrunnen for advarselen. Men alt med måte, så lenge en følger pakningsvedlegget er det ingen fare, det gjelder de fleste medikamener. Tror mange glemmer at selv vanlig smertestillende kan ha alvorlige bivirkninger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...