72moddelen og tulla Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Har noen satt i gang fødselen med kanel og hvor mye kanel spiste dere og hvor ofte/lenge? PS vet at babyen kommer når den er klar, men litt morro å høre om gamle kjerringråd hjelper da )
72moddelen og tulla Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. mars 2008 Dytte dytte ingen som kan noe om kanel?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Jeg dyttet i meg store mengder kanel sist gang. Gikk på overtid og ventet utolmodig... Hjalp ikke i det hele tatt. Endte med å bli satt i gang på overtidskontrollen. Var null moden eller noe... kanelen, mengder av sex, ananas og andre kjerringråd jeg hadde prøvd hadde ikke gjort store utslag her iallefall....
mai-mamsen06+september08:) Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Sniker meg inn fra 2.tri.. Jeg spiste kanel til den store gullmedaljen forrige gang, men ikke noe effekt her heller....Fødte 17 dgr over termin etter å ha blitt satt igang, og har nesten ikke orket å smake på kanel siden,hehe....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Jeg spiste en teskje ren kanel sist jeg var gravid, skylte ned med noe å drikke...dagen etter gikk vannet, flere uker før termin..fikk rier etter noen timer. Om det hadde noen sammenheng vet jeg jo ikke, kanskje vannet hadde gått uansett..fødselen var vel uansett rett rundt hjørnet da.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Har hørt at det er farlig med kanel!! Dropp det, jeg for min del prøvde det meste bortsett fra kanel da, og gikk likevel en uke på overtid. De kommer når de kommer!
Meg og lillespiren <3 Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Jeg luer på hvor du har hørt dette? Fikk du noen begrunnelse? Hvordan i all verden kan det være farlig med kanel? Man bruker jo kanel til så mye. Skal man ikke spise grøt med kanel på, eller kanelboller?
teso6 Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Prøvde kanel i går... Tok ei teskjei med kanel og svelget ner med vatn. Sitter her enda........ Så gjorde ikkje susen på meg:)
Tonje,kristine Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 jeg fikk et vennepar til å kjøpe kanelstenger i Athen til meg og har drukket ren kanel te i 3 dager. Men sitter her like gravid enda,men det er rart hvor despo man blir på slutten:) Selv om jeg har hatt et flott svangerskap med masse kos, kjenner jg meg meget forsynt her jeg sitter med 8 dager igjen til termin. Er vel flere enn meg kan jeg tro som venter og venter..
bullebull&gullegull Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Etter det jeg har skjønt kan det ha en virkning hvis du er moden og kroppen klar for det. Kan ikke tenke meg at kanel er farlig. Jeg er ikke spesielt glad i kanelsmaken alene, men spiser nå som regel en posjon grøt hver kveld og den overkrydrer jeg med kanel. Men har ikke hatt noe effekt ennå da. Men jeg gir ikke opp heller
Tante Bassa Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Er ikke så lenge siden ei dame skreiv her at kanel hadde satt i gang hennes fødsel. Men ho hadde spist en boks da!!!
bullebull&gullegull Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 EN BOKS?? Herregud det er som med 7 kg ananas, får du det ned så fortjener du å få føde )
litjpia06 og lillegutt08 Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Jeg er sikker på at det hjalp på meg sist gang. Tre dager før mensterminen gomlet jeg i meg en porsjon fløyelsgrøt med MASSER kanel. 4 timer senere startet riene og halvannet døgn senere var tulla ute. Har aldri hørt noe om at det er farlig..... men alt skal jo være med måte da ;o)
Ronja R. Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 Kanel har en østrogen effekt som kan forsterke riene ved fødselen. Ingen rapporterte bivirkninger ved normalt bruk. Kilde: FYTOMEDICIN-en fickhandbok om medicinalväxter skrevet av Hans Bertil Juneby MB, BS BA, PhD, ScD Tørrt, men troverdig! Boken anbefales for øvrig på det varmeste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå