Gå til innhold

Noen som har vært i Vimmerby i Astrid Lindgrens verden ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og kan fortelle litt om det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, faktisk... Det var egentlig litt kjedelig - men nå var jeg vel sånn ca. 9 eller noe. Lillebroren min synes også det var litt kjedelig (han var vel 4 da eller noe...) - hus og etterligninger fra alt som er av hennes verden - pippi sitt hus osv. Men var ganske dårlig lagd synes jeg. Skuespillere som gikk rundt, kledd som figurene, men ja... Alt i alt synes jeg det var greit, men kjedelig og ikke så spesielt fint som jeg hadde forestilt meg.

Skrevet

Vi var der for to år siden. Vi synes det var veldig fint der. En deilig og rolig park. Jenten min har elsket alle Astrid Lindgrens figurer fra hun var baby da! Vi er tenkt oss en tur dit i år også.

Skrevet

Vi var der ifjor, fantastisk plass når man har været med seg.

Vesla som bare var 1,5 da, var nok lit for liten for å få med seg alt, men hun storkoste seg likevel på tur ;o))

Skrevet

Ja!!! Var der da jeg var 10 og søstern min var 3, vi syns det var supert begge to! Lotta-filmene blir faktisk spilt inn der, rett innenfor inngangen, og så "Lilla staden" der alle husene var pittesmå. Lillesøster'n min gikk perfekt inn i alle husene og hadde sin fulle hyre med å lukke igjen alle dørene... :P Det var visst veldig viktig... Voksne kunne forøvrig også gå inn i husene da. Det kan jo kanskje være lurt å prøve å "taime" det sånn at dere får med dere noe teater, om det er av interesse.

Vi fikk ride hester der, og tusla rundt og koste oss. Da vi var der var det lugnt og kos der, ikke tivoli med jag og mas hele tiden. Vi hadde en kjempe-opplevelse der. I tillegg dro vi dagen etter til den ordentlige "Lönneberga", (der filmene ble spilt inn) og så på huset til Emil og satt i snickerboa (som desverre brant ned... :( Men de har sikkert en erstatning nå.). Jeg mener og huske at det også er mulig å dra til "Junibacken" og Madicken sitt hus. Dette er private hus da, så man kan ikke gå inn i selve husene, men vi syns det var kjempestas å ha vært der (fikk kjøpt ordentlig mysse og bysse der), og det var skikkelig idyll. Storesøster på 12 syns faktisk også det var koselig å være med på dette (selv om ho prøvde så godt ho kunne å se oppgitt ut hver gang filmkameraet ble funnet frem, så ble ho avslørt ved noen snikfilminger, og har siden innrømmet at det var bra.)

For oss var det i allefall midt i blinken! Håper dere kan kose dere der også!!! :)

Skrevet

jeg var der når jeg var 10, og synns i grunn det var litt kjedelig.. men vi hadde regn og ruaske vær og da..

vil ikke tilbake dit nei. da resier vi heller til sommerland eller noe..

Skrevet

Ja, var der i fjor sommer med en på nesten seks år og en på tre år. Parken er ikke spesielt stor og jeg ble faktisk skuffet over at de ikke hadde jort mer ut av ting. Feks er Mattisborgen og husene i Bakkebygrenda veldig små. Barna koste seg og parken er veldig lite kommersiell som jo er bra. Men jeg vil ikke anbefale noen å dra dit for å bare dra til Vimmerby, da må det være på gjennomreise feks til Stockolm eller noe annet. Er jo ganske langt å kjøre dit. Også bør jo barna være kjent med historiene og figurene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...