Gå til innhold

Dere som ammer...


supermamma til 2 tette

Anbefalte innlegg

Spiser dere alt dere har lyst på? Uten at babyen får vondt i magen? Jeg hadde et par kjipe opplevelser når mini var bitteliten, som gjør at jeg kvier meg for å prøve ut diverse mat... Men nå sitter jeg her og har akkurat spist reker. Håper inderlig at han ikke får vondt i magen sin!!!

 

Vet det er veldig individuelt for hver baby, men det er vel stort sett sånn at de tåler litt mer nå enn da de var helt ferske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, kvier meg litt for å spise bl.a ertestuing og kiwi, men jeg har merket at løk går helt fint så det spiser jeg så mye jeg vil av :-)

 

Tror man bare må ta en sjangs etterhvert, men jeg utsetter det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser hva jeg vil nå ja, uten reaksjon hos lillemann. Har spist reker, erterstuing, all slags frukt, løk, drikker brus, ja jeg kommer ikke på hva mer nå men det er iallefall ingenting jeg trenger å unngå lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser og har spist helt som vanlig jeg. Erfaringen min fra tidligere (har ammet to barn før) er at jeg aldri klarer å finne ut hva det er de evt. reagerer på allikevel. Griner gjør de uansett fra tid til annen. Så i stedenfor å bli så utslitt av å forsøke å finne ut av det, har jeg bare spist normalt og tatt minstens humør som det er uten å forsøke å analysere hele kostholdet mitt. Har gjort det før og det var sinnsykt slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt fint ;-)

Grunnen til at jeg var så nervøs, var at jeg spiste sjøkreps da han var 2 uker gammel og han skrek i flere timer!! Fikk samme reaksjon av taco da han var liten. Ellers gråter han ALDRI!! Så da orket jeg ikke tanken på å påføre han og meg for det igjen!! Husker hvor frustrerende det var, ingenting som kunne trøste ham :-( Men det gikk heldigvis bra!! Utrolig deilig!!!

 

Ellers har jeg også spist stort sett alt jeg vil, men har holdt meg borte fra løk i større mengder og skalldyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alt jeg vil ha... Jenta reagerer ikke på noe.. men har hørt at du IKKE må spise reker for da kan barnet utvikle allergi.. Jeg ELSKER reker men har ikke spist det siden jeg fikk tulla..skal spise masse masee den dagen jeg slutter å amme.. Blir nok enda mange mnd til men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også hørt det der med reker (og en del andre ting som gjelder det samme for), men de har visst gått tilbake på det av forskjellige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på et par smeller med rug knekkebrød og helt fersk gjærbakst.... da var hun to-tre uker. Nå kan jeg spise hva som helst, og det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt sånne rykter om reker og jordbær jeg også. Men da jeg spurte legen, fikk jeg beskjed om at det bare var TULL. Står heller ingenting om det på matportalen om det, her er det som står:

 

Allergi

 

Fra et allergisynspunkt er det ikke holdepunkter for å anbefale spesielle kostholdsråd til ammende.

 

 

Så da tolker jeg det som at reker er helt ok å spise, så lenge det ikke kommer noen reaksjon fra babyen etterpå selvfølgelig!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...