Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan merker man at man har høyt blodtrykk? Symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor kan man få målt blodtrykket en lørdag? .. apoteket :)?

Skrevet

hvorfor er du så stressa over BT? har du hatt det mye tidligere?

Skrevet

du kan sjekke på legevakta/føden hvis du er urolig.. har du hatt mye høyt BT under svangerskapet siden du spør?? Klassiske symptomer er svimmelhet, kanskje litt lett kvalme, litt vanskelig å fokusere synet..

Ikke for å skremme, men høyt BT kan være tegn på svangerskapsforgiftning, så greitt å sjekke det ut, altså..

Skrevet

blodtrykket mitt har ligget på ca 135/80 hele svangerskapet. Det er vell litt over normalen, men fortsatt ikke høyt?

Følte at pulsen var ekstra høy, litt hjertebank følelse- urolig. Men nå er det gått helt over :) ..

Er det kanskje vanligere å høyere blodtrykk om morgenen?..

ellers har jeg gådd ganske mye opp i vekt i det siste. men ingen hevelser, som jeg kan se. er 37+5 idag.

skal ringe føden imorgen å høre hva de mener om det gjentar seg. har eksamen mandag,.. hjelper nok ikke akkurat på blodtrykket :/

Skrevet

For meg som alltid har hatt normalt/lavt blodtrykk har en plutselig økning itl 140/90 i uke 33 medført at jeg knapt klarer å gå en trapp uten pause, har hodepine og er heit i toppen.

Skal få målt bt+ sjekke urin 2 ggr i uka fremover med tanke på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

så lenge undertrykket ditt er normalt (80) så skal du ikke være så bekymret :-)

Skrevet

Stemmer, det er undertrykket som er viktigst. Høyt blodtrykk har man ikke før undertrykket er over 100. Man kan ha forhøyet, men virkelig høyt (bekymringsverdig) er altså ikke før undertrykket er over 100.

Normalt BT er for øvrig ca 120/80.

Skrevet

"grensen" for å følge med i forhold til svangerskapsforgiftning er 140/90 i tillegg til de øvrige symtomene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...