Gå til innhold

Hvilket ammeinnlegg syns du er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Har prøvd både natusan og avent. Selv om natusan hang noen ganger igjen på knoppen, syns jeg den er bedre enn avent sin. Den blir jeg fuktig på puppen av hvis den blir våt.

Andre erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chicco sine er de beste:)

Skrevet

Hvor får man tak i de?

HI

Skrevet

Jeg har bare sett de på apotek:) De er litt store, men går for å være de beste:)

Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg HI om Natusan. Er ikke få ganger jeg har våknet om morgenen og de sitter fast i puppen.

Er allikevel det eneste merket jeg har fått prøvd enda.

Skrevet

Medela er best. Punktum. De absorberer svært bra og fester seg ikke til puppen. Chicco er vel omtrent like bra, men jeg syns de hadde litt dårlig passform. Blei litt klumpete. Natusan er pyton (festa seg). Får kjøpt medela sine på apoteket.

Skrevet

ANITA SINE!

Får kjøpt de på BabyShop bl.a.

Litt dyre, men man får garantert ikke såre brystvorter av dem.

De fungerer etter samme prinsipp som bleier; når de blir våte kapsles væsken inn i små geleklumper, slik at innleggets overflate likevel føles tørt.

Genialt!

Natusan sine fikk jeg bare såre brystvorter av.

Skrevet

Medela er de eneste jeg har prøvd. De fungerer på samme måte som du over meg snakker om; de kapsler inn væsken i gele. Myke og gode, hygieniske siden de er singelpakkede. Teip bakpå om man liker at de sitter fast i bh..

Skrevet

lotta80: Det er jo ikke sikkert at fordi medela er best til deg så er de best til alle sånn det høres ut som du mener.

Jeg har prøvd både medela og chicco og jeg synes chicco har mye bedre passform til meg enn medela, men sier jo ikke at de er de beste til alle likevel. Det begge to gjør er at de fungerer litt på samme måte som bind at de binder væsken inne i ammeinnleggene, ikke bare at de blir våte som noen av de andre. Begge to får man kjøpt på apoteket, men desverre ikke alle apotek, mitt apotek har sluttet å ta inn chicco:-( men heldigvis ammer jeg så lite nå at det ikke er så farlig hvilket ammeinnlegg jeg bruker og jeg trenger ikke gå med det hele tiden heller.

Skrevet

natusan sine er iallefall pyton... De setter seg fast og de loer.. Også den teite fassongen da... de har jo en sånn trykt brystvorte sak.. ser jo ut som om jeg har de digre harde brystvortene under genseren jo... huffa.. Likte avent sine jeg, men må på apotek for å kjøpe de, og da må jeg kjøre 4 mil...

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Chicco sine, kjøper på apotek, de kapsler inn væsken som fortalt her, og er derfor alltid tørre mot huden. Har aldri opplevd at de har sitti fast, og gir heller ikke såre brystvorter (noe jeg fikk da jeg prøvde natusan).

Anbefaler Chicco på det varmeste!

Skrevet

Da skal jeg gjerne prøve Medela sine også, neste gang!

Skrevet

Brukte Avent sine helt til jeg fikk brystbetennelse. etter det har jeg sverget til ULL!! :)

Skrevet

På barsel ble jeg tipset om å ha litt Purelan salve på en 5x5 kompress (eller annet stykket tøy), legge det på brystvorta og ha ammeinnlegg utenpå. Funker bra for meg. Bruker Chicco innlegg og suplerer med ullinnlegg utenpå når jeg skal ut.

Skrevet

Ull ytterst og chicco innerst. Null lekkasje og alltid behagelig mot huden.

Skrevet

chicco ;)

Skrevet

Chicco. Dyre, men vel verdt pengene hvis man er sår eller lekker mye.

Nå som jeg er godt etablert ammer ;o) og lekker lite, bruker jeg Natusan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...