1prinsesse+2engler Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Lurer på hvorfor noen av og til får alt for tidlig fostervannsavgan??? Er det noen som vet hvorfor dette av og til skjer?? Vannet mitt gikk i uke 16 og jeg mistet gutten min to uker senere. Men jeg får aldri noe svar fra legene. De bare sier at slikt av og til skjer. Den lille gutten kunne de ikke se noe galt med. Er så fryktelig redd for at dette kan skje neste gang også. Er det kanskje noe jeg gjorde???
*Safira* Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Hei, tror ikke det er noe du gjorde! Skjønner at det er greit å få svar, for å slippe å bekymre seg for at det samme skal skje igjen. Kan bare prøve å tenke meg til hvor trasi det er å miste babyen så langt ut i svangerskapet. Det kan vel være flere grunner til at vannet går før tiden, infeksjon er en av dem. Har du fått sjekket om du har streptokokk B eller andre infeksjoner i skjeden? Les på nettet på for tidlig vann avgang, det er masse info tilgjengelig. Det trenger ikke å skje neste gang, men tror du vil få bedre oppfølging neste svangerskap med hyppigere kontroller. Ønsker deg lykke til
1prinsesse+2engler Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2008 De tok masse blodprøver da jeg var på st.olavs ca en uke etter vannavgangen. De skulle ta kontakt hvis det var noe, men har ikke hørt noe så da var vel prøvene ok. Men jeg fikk en AB-kur for å forebygge evt infeksjon. Vet noen om streptokokk B i skjeden kan påvises på blodprøver? De har sagt at jeg skal få tett oppfølging neste gang og det er jo litt betryggende!
simba>>>3gutter Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Kjempe vondt å miste noen på den måten, man blir sittende med mange ubesvarte spørsmål som det i veldig mange tilfeller ikke finnes noen svar på. I de alle fleste tilfeller så kan de ikke gi noe godt svar på hvorfor ting skjer, så jeg tror ikke du skal gå rundt å tenke på hvorfor det har skjedd. Prøv å tenk fremover å tenk på at neste gang vil du få ekstra oppføling og at de vil passe på deg så godt som mulig. Tror det er viktig å ikke begynne å tenke om at hvis om dersom eller hva har jeg gjort galt. Du vil bare få mere vondt og det vil bli vanskere å leve med.
1prinsesse+2engler Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2008 Du har nok rett. Må bare godta at det ikke er noe jeg kunne gjort. Og jeg skal få tett oppfølging av de beste neste gang, så det SKAL gå bra!!!
sekstisjuer Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Jeg hadde B-streptokokker i skjeden, men ikke i urinen ved siste svangerskap. Tror de tok bakterieprøver i selve skjeden og urinrøret i tillegg til å sjekke urinen. Det de sa til meg var at det ikke var farlig så lenge jeg ikke hadde B-streptokokkene i urinen. Dette fikk jeg vite rett etter fødselen, for de trodde først at min datter fikk problemer (pusteproblemer rett etter fødsel) på grunn av streptokokkene, men etterpå gikk de bort fra den teorien, og regnet med at det kom av at hun ble født noen uker før termin. Jeg hadde vært innlagt (med premature rier) på St.Olavs noen uker før lillefrøkna kom, og det var da de hadde tatt disse prøvene av meg, men jeg ante som sagt ingenting om dette resultatet før etter fødselen. De burde kanskje ha informert meg om dette før? Håper det går bra med deg neste gang, og at de følger deg ordentlig opp.
1prinsesse+2engler Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2008 Kanskje jeg burde få sjekket ordentlig at jeg ikke har streptokokker i skjeden da!? Men jeg har jo gått på AB i ti dager, så da hadde de vel blitt borte uansett!! Får man noe symptomer når man har streptokokker i skjeden da?
sekstisjuer Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Jeg hadde ingen symptomer, men har lest nå i ettertid at B-streptokokkbakterien kan føre til UVI. Jeg hadde mange UVI`er i mit forrige svangerskap, og disse UVI`ene utløste premature rier hos meg. Jeg har for noen timer siden vært på legevakta og fått konstantert UVI for første gang i dette svangerskapet, men møtte en helt fersk lege, så jeg fant ut at det ikke var noen vits i å spørre om dette med B-streptokokker, men skal ta det opp med fastlegen min så snart jeg får time hos ham. Blir jo litt engstelig i forhold til disse bakteriene.
1prinsesse+2engler Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2008 sekstisjuer... Huff ja, det er så mye å bekymre seg for Men håper det går bra med deg. God bedring da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå