Gå til innhold

Tips for å finne hjertelyd med babywatcher?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har nettopp fått meg en sånn babywatcher, men jeg finner søren ikke hjertelyden altså. Har dukket opp 139 et par ganger, men så forsvinner det igjen. Jeg er 12 uker i dag og var på ul på tisdag. Alt vel med barnet da, så jeg er ikke så veldig nervøs for at det ikke er noe hjerte som slår inni der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Hva er babywatcher? kan man kjøpe en sånn selv og høre hjertelyden? I tilfelle hvor kjøper man den og hva koster den?

Hvis den ser noelunde lik ut som den jordmoren bruker så må du vel huske på å lytte veldig langt nede på magen når du er såpass tidlig i svangerskapet. i "hårfestet"...!:) kanskje også litt til sidene derifra.

håper jeg hjalp deg:) Lykke til!

Skrevet

Det er ikke alltid jordmor/lege finner hjertelyden på den tiden i svangerskapet heller, og de har vel generelt bedre dopplere enn det man får kjøpt ute på markedet? Så det er mulig du må belage deg på å vente noen uker enda før du hører hjertet. Alt er nok fint siden du har vert på ul nettopp og sett at barnet har det bra inni magen :) Har du kjøpt med slik gel til å smøre over magen også?? Det gjør det jo mye lettere å finne hjertelyden også.

Skrevet

legen min sa det til meg når jeg var uke 15 at det var ikke sikkert vi klarte å høre hjerte lyden så tidlig, men med en gang ho la den nedpå magen kom de:)

er nok forskjellig...

Skrevet

Bruker du gel på magen da? Slik at lyden lettere når frem? Mulig det er å få kjøpt på apoteket.

Skrevet

JEG VIL OGSÅ HA EN SLIK!!!

Hvor kan jeg få tak i den? den er jo utsolgt på babywatcher.no:('

Noen som vet det?

Skrevet

jordmor fant ikke noen lyd fra fosteret igår..... 14 uker her. det kommer an på hvordan babyen ligger, og hvordan morkaken er plassert i forhold.

tok en ul for å være sikker, og det er full aktivitet heldigvis:)))

tror du det er så lurt å følge med på sånt selv? plutselig en dag finner du ingen lyd, fordi du ikke treffer, eller fordi apparatet er dårlig..... da får du nok helt hetta.....jeg ville i alle fall ikke turt det. da tror jeg nervene mine hadde kollapset.....

Skrevet

Det er jo en sak man må vurdere selv. Jeg tenkte meg nøye om og ettersom jeg har "vært ute en vinternatt før" fant jeg ut at for meg var det riktig å kjøpe en!

Skrevet

en venninne som kjøpte et stetoskop da hun var på vei med sin sønn for seks år sia.... aldri opplevd maken til styr jeg..... mannen hennes kastet det til slutt... men så er jo det vanskeligere å finne lyden med stetoskop kanskje....

jeg skal på kontroller så ofte og føler det tryggest:) men enig, hver og en må jo velge...

jordmoren anbefalte meg igår å ikke bruke nett for mye heller, siden en mer eller mindre ubevisst begynner å sammenligne seg med andre. men de fleste her vet at ingen sv.skap er like, så jeg blir nok her likavel:)

Skrevet

Hei sann:-)Kan prøve å hjelpe deg.Jeg har brukt babywatcher i forrige sv skap å nå i dette sv skapet.Når du er så tidlig må du beg ved skam beinet.Smør doppleren og magen inn med gel før du begynner.Ta doppleren sakte fra side til side langs skam beinet mens du hører etter om det er puls eller hjerte slag.Gjør du det for fort rekker den ikke gi utslag.Myyyye tålmodighet.Men når du finner det vet du hvor du skal lete neste gang.Når du går sakte fra side til side kan du vippe doppleren sakte liksom peke litt nedover og litt oppover.Du kjenner også godt selv når du trykker på livmoren.Akkurat som om musklene der nede blir trykkt ned mot skjeden og rompa.Skal ikke være noe problem å finne gullet hvist du tar deg god tid.Får du opp et tall på over 100 er det gullet å da vet du om det forsvinner like fort at det er der du bør lete.Lykke til.

Skrevet

Hei!¨

Jeg har også kjøpt meg en slik, og har aldri angret på kjøpet!

Jeg praktes også spesielt i begynnelsen med å finne hjertelyden. Var nok for utolmodig og førte dopplern som ludda over her sier for raskt. Du må ta deg goood tid. Jeg har ikke tolmodighet til det, så hvis jeg ikke finner hjertelyden etter en liten stund, så legger jeg den vekk og prøver på nytt senere.

Og som ludda også sier - at du får opp hjertelsag på over 100, er et kjempe godt tegn. Men det er veldig viktig at du lytter godt også, for det er ikke bestandig det kommer opp tall selv om man av og til kan høre hjertelyden til fosteret veldig godt!

Ikke gi opp - du finner den til slutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...