Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i går og gi smaksprøve av grøt til mini (som anvist på pakken), gir morsmelk. Han så ut til å like det, gapte høyt og var storfornøyd! MEN hvor lenge skal jeg gi slik smaksprøve på dagen....altså når begynne å gi en porsjon på kvelden? Går dere fra "smaksprøven" til full porsjon? Har også skjønt at det er lurt å først gi grøt, så bade han og så morsmelk på kvelden!?

Kan legge til at han er rett under 4 mnd...hadde lyst til å vente lengst mulig, men han har begynt å våkne etter ca en time et han er lagt for å få mer mat.....ikke alltid like gøy det nei når mini plutselig er LYS våken og kan holde seg oppe i noen timer *hehe*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt. Er i samme situasjon:)

Skrevet

Jeg begynte med grøt først når mini var 6mnd, så mulig man bør være mer forsiktig når man begynner ved 4mnd, men sånn gjorde jeg det hvertfall:

begynte med 1 teskje pulver i ca 30ml mm og ga det et par dager, da ble grøten veldig flytende og så økte jeg mengden pulver i melka til det lignet litt mer på grøt (vil alltid være flytende når man blander med mm), så økte jeg litt etter litt mengden melk og blandet inn mer og mer pulver samtidig til vi nådde full posjon. Tror vi brukte ca2uker på det og først da begynte vi å gi på kvelden. Mini har hatt mye problemer med magen, så derfor var vi veldig skeptiske til å gi grøt på kvelden, men hvis dere merker at det går bra uten problemer med magen, så er det jo bare å gi på kvelden tidligere.

Skrevet

Heisann!

Først ... hvor mye under 4 mnd er han?

Når han spiser smaksprøvene greit og han ikke reagerer med magevondt o.l. er det bare å øke porsjonene gradvis over en ukes tid.

Jeg har hørt motsatt av deg ang. ammingen. Nemlig at de bør få mm først og så grøt. Dette for å holde produksjonen i gang. Så jeg ville prøvd pupp, grøt, kveldsstell, så natta. Ev. en liten dæsj mm rett før han legges.

Håper grøten bidrar til å gjøre kveldene og nettene roligere for ham.

Dersom det ikke hjelper kan det faktisk hjelpe å gi grøten på dagtid, slik at han lærer at han skal spise på dagen og sove på natta ;-)

Lykke til :-))

Skrevet

Takk for svar...

han er 3 mnd og 3 uker.

Idag ga jeg akkurat samme porsjon som i går, så i morra kan jeg øke til 1, 5 skje med grøt osv dag for dag.....

Da prøver jeg meg litt frem ang hva som blir rett for han. Har ikke lyst til å miste melka med en gang :)

Blir spennans den dagen jeg kan gi grøten på kveldstid for å se om det kan hjelpe ja (selv om jeg har en mistanke om at det ikke vil hjelpe men men..verdt et forsøk)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...