Gå til innhold

Hei Tryne, du kan jo dette med temping!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare høre om du evt kunne hjelpe meg med dette.

Jeg testet positivt for en uke siden, hvor eneste symptom var ømme bryster og en trifasisk kurve.

Grunnet spottblødning en dag etter ,fikk jeg cyclogest av gynekologen min, progesteron tilskudd.

Jeg har de to siste dagene mistet mye av ømheten av brystene og følt meg "mindre gravid".

Da jeg i utgangspunktet skal ta cyclogest i 1 1/2 uke til er jeg redd jeg ikke vil få en evt blødning ved SA eller MA.

Mitt spørsmål er så:

Vil man kunne se det på tempkurven om man har hatt en MA eller SA, og evt hvor lang tid vil det ta før dette gir utslag på kurven. Håper du kan hjelpe meg med dette.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen andre evt kan svare, hadde det også vært fint.

Skrevet

Heisann!

Hos meg gikk ikke tempen ned med en gang jeg mista, jeg blødde i mange dager før tempen dalte. Men jeg tror kansje dette er litt individuelt. Har du vip medlemskap i FF? Da kan du sjekke andre sine charter og så kan du taste in miscarriage. Da får du opp chartene til de som mister og så kan du sammenligne.

 

Det at symptomer forsvinner trenger ikke bety at man mister. Det er mange gravide som opplever at symptomer kommer og går gjennom svangerskapet uten at det er noe gale. Jeg har mista tre ganger. Hos meg forsvann symptomene helt, men det var ikke slik jeg merket jeg hadde mistet. Jeg visste det bare. Følte at jeg ikke var gravid lengre, at jeg liksom hadde fått kroppen min tilbake... Jeg var ikke i tvil. Og så kom smertene og blødningene...

 

Om du er usikker kan du kanskje bestille deg en tidlig UL hos en privat gynekolog?

 

Håper du finner ut av dette!

 

Klemmer!

Skrevet

Jeg har vært inne og sjekket noen charts for deg, og ser tempen synker hos mange som har mista samme dag de begynner å blø...men vet ikke om spiren døde før den tid da...

Skrevet

Tusen takk for svar og at du sjekket dette ut kirsty. Tror det er for tidlig for UL, er jo bare 5+0 i morgen, så er vel ikke noe vits det. Skal ringe legen mandag, har lest her at man kan ta HCG med 1-2 dager mellom og dette vil gi svar på om man har mistet eller om den lille fortsatt holder seg fast.

Men har dessverre mistet litt av "gravid-følelsen" du snakker om, men kan jo også bare være at jeg har kommet over sjokket (på en positiv måte) om å teste gravid og derfor ikke føler meg så gravid lenger. Satser sterkt på dette.

 

Men tusen takk for hjelpen igjen, blir satt pris på.

 

Skrevet

Hei vil bli bleieskiftarbeider!

 

Jeg ville ha spurt om henvisning til ul. De tar et mål av fosteret, og så får du time to til tre uker etter og da ser de om det har vokst! På meg steg hcg med det dobbelte i 4 uker etter spiren hadde dødd. Så jeg ble veldig lurt!

Skrevet

Oi! Trodde at man liksom var 100% sikker på at det fortsatt var liv dersom hcg steg jeg. Da blir det jo ikke bare så enkelt å ta blodprøven. Får vel mase meg til en ul også når jeg ringer legen i morgen. Takk for infoen suzy84.

Skrevet

Jeg ville anta at progesterontilskuddet også skaper temperaturstigning, det likner jo på det progesteronet kroppen selv danner (og som får tempen til å stige naturlig). Så da vil nok ikke den gi deg noen pekepinn heller.

 

Håper du finner ut av det snart, lykke til.

Skrevet

Joda det har du rett i lioness. Men jeg har tatt dette på pp tidligere og denne pp hvor ble gravid lå tempen enda 0,3 høyere enn på pp med progesterontilskuddet men uten å være gravid.

 

Håper jeg får komme til hos legen min i morgen slik at jeg kan få undersøkt det ja.

Skrevet

Jeg har vert borte i helgen så jeg har ikek vert her. men jeg ser du har fått god hjelp:)

Skrevet

Ja genialt med denne siden. Man får svar på ting man ellers ville blitt gal av å gå og lure på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...