Gå til innhold

Rutiner med hund og barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en stor schæfer som krever en god del mosjon. I tillegg har vi en gutt på 2 år, og jeg er nå høygravid med nestemann. Vi er begge i full jobb og det er mannen som går turene på morningen mens jeg steller meg selv og lillegutt før jobb og barnehage. Vi må stå opp kl 6 for å i det hele tatt være i nærheten av¨å være på jobb ved 8-8.30 tiden.

Etter jobb så spiser vi middag ved 17.30 tiden, og leker med lillegutt. Men han legger seg ikke før kl 20 da han våkner før 6 hvis vi legger han før. Derfor blir det ganske sent ¨å gå tur med hunden igjen fra 20-21, så derfor går en av oss ved 19.30 tiden og da står den andre igjen med kveldsstellet av lillegutt. Dette går jo greit nå med kun et barn, men nå blir vi snart 2..

Det går vel greit når jeg er i permisjon for da triller jeg jo tur på dagen slik at mannen slipper på morngenin. Men det blir på ettermiddagen/kvelden igjen da. Men hva når vi alle skal på jobb og i barnehage? HVis en går ut med hunden om mornigen så sitter den andre igjen med seg selv og 2 barn.. Samme om kvelden...

HVordan gjør dere andre der ute det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboern min jobber bare kveld så jeg tar både Kevin og Ulrik 2 mnd på kvelden. Steller de, dusjer, mater osv..Går helt fint det.

Skrevet

Vi har en grei hage da, som er inngjerdet så vår hund er der ute å raser fra seg =)

Ellers så deler vi på å ta henne med oss ut på tur, er jo en del ute med barna og tar henne med da. 5 åringen går også tur med henne.

Ellers er jeg hjemme også nå pga bekkenløsning.

Men for oss er redningen den hagen der hun kan herje fritt.

Skrevet

Har vært alene med hund og barn i over ett år og ungen har vært med på mange turer ;)

Dagene har startet med foring av unge og bikkje, deretter stell av unge og så ut på tur med begge. Hjem igjen, kos av hund og så til barnehage og skole. JEg har reist hjem og latt hunden tisse før jeg har hentet junior i barnehagen. Deretter har det vært å hente barn, handle, fore unge og bikkje, før vi alle gikk tur igjen.

Jeg lot bare bikkja tisse fort etter at ungen hadde lagt seg.

Det var stressende, men det gikk :)

Skrevet

Har ikke hund selv, og ser nå at det er jeg sjeleglad for... He he, høres stressende ut.

Skrevet

Vi har gjort det sånn at sambo tar seg av turer med bikkja og jeg tar ungen. men nå legger vi ikke ungen før 2130 pga at han ikke er hjemme før tidligst 1930... Kan også nevne at vi er så heldige at han kan ha bikkja med på jobb;)

Skrevet

Mamma25 <3 Kevin & Ulrik <3,

En ting er kveldene men det er jo morgenene også. Og mannen vil jo leke med barna sine etter jobb slik som meg, så det blir så himla sent når vi må ut med bikkja. Får jo ikke satt oss ned etter en lang dag med jobb og barn før ved 21.30 tiden..

Skrevet

Teline,

Det står det respekt av!! Det hadde jeg nok aldri greid.. Syns det er utrolig slitsomt allerede jeg, men er jo mye kos i disse hundene også.

Jeg vet jo at vi får det til på et eller annet vis, men jeg er redd for at hverdagene blir mer mas enn kos. Er ikke noe moro å sitte på jobb og grue seg til maraton-løpet med middag, barn, legging og hund hver dag..

Skrevet

Har dere "dogwalking" i nærheten av dere kanskje?? :)

Skrevet

Eller kanskje noen i nabolaget ditt som vil gå på turer med hunden for noen kroner? :)

Husker selv at jeg passa en hund når jeg var yngre, gikk på turer 1-3 timer noen ganger i uka.

Skrevet

Vet liksom ikke hvor store barna må være for hun er veldig sterk. Er en schæfer på nærmere 40 kg, så vil ikke sende henne av gårde med en 12 åring.. Vet jo aldri..

Skrevet

Nei du kjenner jo såklart hunden din best, så om den ikke er egnet for at et barn kan gå på tur med den så hadde jeg ikke gjort det jeg heller.

Vår bikkje er mellomstor, og driter i andre mennesker og hunder så 5 åringen får være ute med henne her i nærområdet. Men bare slik at jeg har mulighet for å løpe ut OM det skulle komme en annen bikkje å hoppe på pingle hunden vår :) hehehe...

Vi har dogwalking her jeg bor hvertfall, det er voksne mennesker som kommer å henter hunden din og går på tur med den sammen med andre hunder.

Men koster en del da..... Litt kjipt å måtte bruke masse penger på at andre lufter bikkja.

www.osdogwalking.no

Har dere ikke en hage eller noe hun kan herje litt i da? Slik at noen dager kan dere f.eks slippe henne ut der på kvelden istedet for å gå tur, så heller ta en litt lengre tur dagen etter?

Er ikke bare bare å ha hund nei ;)

Skrevet

Du kan jo forresten sette inn annonse/lapper om det kanskje er noen pensjonister som ønsker seg en turkamerat? :D

Skrevet

Her nytter det ikke å bare slippe henne ut så hun får rast fra seg. Hun KREVER 2 ordentlige turer om dagen, ellers er hun ikke å være i hus med. I tilegg er mannen kjempestreng på det. Han mener at har man hund så skal man gå skikkelig med de og gi de ordentlig stimuli. Er enig med han også. Og siden vi da har hatt de rutinene i 3 år så går det ikke å la henne bare være ute i hagen en dag.

Men alt går jo.. Men alltid interesant å høre hvordan andre gjør det i hverdagen. Hund krever mye, og det skal jo ikke bare være mas! Det skal være hygge også, så det er det å finne en rutine som passer alle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...